Világlátás betűben, logóban

2020. február 27. 00:22

Nemzetközi díjak sorával is elismerték már Farkas Anna munkásságát: a tervezőgrafikussal a betűk világáról, a grafikák érzékenységéről és az alkalmazott művészet szépségéről beszélgettünk.

2020. február 27. 00:22
null
Gacsályi Sára

Farkas Annával ön is találkozott már. Legalábbis ha látta már a Zeneakadémia plakátját, fogott már a kezében bármilyen könyvet a Magvető Kiadó kínálatából, esetleg járt a Seuso-kincset bemutató kiállításon, vagy olvasott róla brosúrát. Farkas Anna ugyanis mindezekben benne van: a személyiségét, a világlátását, ahogy ő mondja: szívét-lelkét teszi bele minden munkájába, amellyel aztán ezrek találkoznak. Ennek súlyáról, öröméről és kihívásairól beszélgettünk a többszörös Red Dot és TDC-díjas tervezőgrafikussal.

„Ha felkérést kapok, általában sokáig csak gondolkodom, érlelem magamban a témát. Kutatok, például ismerkedem a konkurenciával, vagy olvasok az adott piacról. Igyekszem minél jobban körbejárni a területet, aztán beletenni valami pluszt. Egyszer csak kipattan a szikra, megjelenik a fejemben egy kép, amelyet később már könnyű formába önteni” – avat be az alkotófolyamatba Anna. Ez az alkalmazott művészet szépsége, így kerül bele minden grafikus személyisége egy-egy munkába – ettől lesz más és más egy arculat, ha különböző emberek készítik. Az ügyfél soha nem pusztán a grafikáért vagy a logóért fizet, hanem egy komplett, évek tapasztalatait, örömeit és fájdalmait tartalmazó vizuális megjelenésért, amellyel a művész üzen a termékről, a cégről, arról, ki is ő valójában.

Ez a tartalom csak előfizetők részére elérhető.
Már előfizetőnk?

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!