Úgy látja, hogy nem öt és fél éves korban kellene megvizsgálni a gyereket – mint ahogy a mostani szabályozás előírja –, hanem négy – négy és fél évesen, így lenne elegendő idő a felkészülésre. „Az, hogy valaki iskolaérett-e, komplex kérdés, ugyanis nemcsak a fizikai és az értelmi, hanem az érzelmi érettség is kritérium. Ha érzelmileg nem érettek a gyerekek, gyakran kudarckerülő vagy hárító a hozzáállásuk, kialakulatlan az együttműködésük. Azt a »traumát«, hogy iskolába kell menniük, nem készítik elő kellőképpen az óvodában” – hívja fel a figyelmet.
Amennyiben a korrekciót nem végzik el a megfelelő időben, a gyermeket felnőttéletében is végigkíséri a probléma
„Folyamatosan zajban töltjük a mindennapjainkat”
Az Ormos Intézet Képességfejlesztő Központjában az a cél, hogy ezeket a gyermekeket időben fel lehessen zárkóztatni, és úgy menjenek majd iskolába, ahogyan „klasszikusan” kellene. A szakértők és a gyógypedagógusok részterületenként, a kicsik személyiségét, önállóságát, biztos tudását készítik fel az iskolára. Kis Julianna kifejti, hogy három fő területre koncentrálnak.