Az antropológia kezd a feje tetejére állni, és a szélsőséges tolerancia szolgálatába szegődik, amihez nemcsak az Always, hanem egyre több multi cég is lelkesen asszisztál. A közelmúltban a Flora margarin gyártója tett hasonló gesztust, amikor felbontotta az együttműködést az Egyesült Királyság legnépszerűbb szülői portáljával, a Mumsnettel. Egy aktivista ugyanis szóvá tette, hogy az oldalon az édesanyák gyakran nyilvánítanak olyan véleményeket, amelyek a transzneműek nemtetszését váltják ki. Vagy ki ne emlékezne a Coca-Cola melegek mellett kiálló kampányára, amellyel a cég szintén az identitáspolitika (akna)mezejére lépett. Persze az tudatos lépés volt, miután a multinacionális társaság igencsak hadilábon áll korunk megkerülhetetlen problémájával, a klímaváltozással és az azzal összefüggő környezetszennyezéssel – elég csak abba belegondolni, hogy mekkora mennyiségű műanyagot termel. Így lett hát a műanyagmentes júliusból #loveislove!
Hasonló a helyzet az Always esetében is. Mennyivel egyszerűbb lenne, ha a márka úgy akarna társadalmi felelősséget vállalni, hogy környezetbarátabb anyagból készíti termékeit! Vagy továbbmegyek: inkább a menstruációs szegénység jelenségével foglalkozna, és segítené a hátrányos helyzetben lévő lányokat és nőket azzal, hogy ingyen ad nekik egészségügyi betétet.
Ehelyett a profitmaximalizálás érdekében itt a szivárványlobbi. Az identitáspolitikának ma már olyan nagy a támogatottsága, hogy a cégek ahhoz igazodva alakítják ki marketingstratégiájukat. Az ideológiai érzékenyítés e módja azonban meglehetősen kontraproduktív: elfogadás helyett kirekesztést szül. Egyrészt a máshogy gondolkodókat még inkább az adott kisebbség ellen hangolja, és ezzel fokozza a kirekesztettségérzésüket. Másfelől az elfogadást hirdetők maguk válnak a legintoleránsabbakká, mivel nem tetszik nekik, ha az „ellenállók” felháborodnak, és adott esetben olyan demokratikus eszközökhöz folyamodnak, mint a petíció vagy a bojkott.
Ideje lenne belátni, hogy a genderérzékenyítés többet árt, mint használ a szexuális kisebbségek helyzete és a társadalom közérzete szempontjából. A világ működésén a multi cégek sem tudnak változtatni. Legalábbis így nem.