Kimondom a nevet
Orbán Viktor nem szerette Márki-Zay Péter nevét kimondani, amikor még ő volt az ellenzéki összefogás kormányfő-jelöltje.
Mikrobuszokat kölcsönző cégtől rendelt összesen csaknem háromszáz, ötvenfős buszt az ellenzék tavaly márciusban.
Megírtuk: a DatAdat Professional Kft. összesen több mint 50 millió forintot, míg a Márki-Zay Péter nevével fémjelzett Mindenki Magyarországa Mozgalom (MMM) mintegy 40 milliót költött buszos utaztatásra, illetve személyszállításra tavaly márciusban. Az egyesült ellenzék kampányfinanszírozását vizsgáló hatósági eljárásra rálátó forrásból úgy értesültünk, a baloldalhoz köthető, az amerikai kampányfinanszírozási ügyben is érintett DatAdat az ellenzéki összefogás március 15-i, Donald Tusk közreműködésével megtartott kampányrendezvényével összefüggésben bízhatott meg egy személyszállítással foglalkozó vállalkozást autóbuszos szolgáltatással. Ugyanezzel a céggel márciusban – információink szerint – az MMM is szerződött.
Csakhogy valami nem stimmel a megbízások körül. A lapunk által megismert szerződés szerint a DatAdat és az MMM is a Fulvia Kft-t bízta meg a buszoztatás lebonyolításával.
Márki-Zayék mozgalma 40 milliót költött buszos utaztatásra a Fulvia Kft-nél. Ez azt jelenti, hogy ha nagyságrendileg hasonló áron adta nekik a cég a szolgáltatást, mint a DatAdatnak, akkor az MMM körülbelül 120-125 ötvenfős buszt bérelhetett.
Csakhogy a cég honlapja szerint a vállalkozás elsősorban mikrobuszok és személyautók kölcsönzésével foglalkozik, ami arra utalhat, hogy maguk nem lettek volna képesek az elvállalt szolgáltatás nyújtására. Az Opten adatbázisa szerint mindenesetre a gépjárműkölcsönzés szerepel a tevékenységi körükben. Kérdés tehát adódik:
Erre utalhat az is, hogy a vizsgálatra rálátó forrásunk szerint a Fulvia Kft. a megbízás „mérete” miatt alvállalkozókat vonhatott be, a közel százmilliós összeg nagy része a fővállalkozónál maradhatott.
Információink megerősítése érdekében kerestük a cég ügyvezetőjét az Opten adatbázisban található elérhetőségén.
Ugyancsak kérdéseket vet fel, hogy
Számítasaink szerint ugyanis egy ekkora járműflottával akár 13-15 ezer ember szállítására is képesek lettek volna, ehhez képest még a baloldali médiában is nagy polémia keletkezett arról, valóban kellően sokan voltak-e az egyébként meglehetősen szűk Műegyetem rakparton. Miután két szerződésről van szó, nem lehetetlen, hogy a cég mindkét fél irányába ugyanazt a szolgáltatást vállalta be. De az sem teljesen elképzelhetetlen, hogy a balos kampányszervezők a megbízás megosztásával akarták kvázi „fedezni” a költség volumenét.
Kedd reggel a tavaly márciusi rendezvény szervezőjeként beazonosítható MMM-hez fordultunk kérdéseinkkel, amikre mostani cikkünk megjelenéséig sem kaptunk választ.
FRISSÍTÉS!
Április 19-én az alábbi tájékoztatást kaptuk megkeresésünkre a Fulvia Kft-től:
„2022. március hónapban a FULVIA Kereskedelmi és Szolgáltató Kft. személyszállítási szerződést kötött a DatAdat Professional Kft-vel, valamint a Mindenki Magyarországa Mozgalom Egyesülettel. A szerződések szerint a FULVIA Kereskedelmi és Szolgáltató Kft. vállalta, hogy 2022. március 15. napján Magyarország különböző településeiről, különböző indulási időkkel, a március 15-ei ünnepi rendezvényre utasokat szállít.
A járművek 50 fős buszok voltak. Arra, hogy egy busszal hány fő szállítására kerül majd sor, a FULVIA Kereskedelmi és Szolgáltató Kft-nek nem volt rálátásra. A FULVIA Kereskedelmi és Szolgáltató Kft. lassan 20 éve foglalkozik gépjárművek bérbeadásával, személyszállítással. Ezen a területen kiépített szakmai kapcsolatrendszerrel bír. A FULVIA Kereskedelmi és Szolgáltató Kft. a szerződésben vállalt kötelezettségei teljesítéséhez alvállalkozókat vett igénybe.
A projekt kivitelezésére a FULVIA Kereskedelmi és Szolgáltató Kft-nek rövid idő állt rendelkezésére, annak volumene az egész ország területére kiterjedt, magas szakmai hozzáértést, logisztikát, felelősséget igényelt az, hogy a szerződésben vállalt kötelezettségeket alvállalkozói közreműködéssel határidőre teljesíteni tudja. Ezen feladat elvégzésére a FULVIA Kereskedelmi és Szolgáltató Kft. álláspontja szerint egyetlen vállalkozás sem lett volna képes alvállalkozók bevonása nélkül.
Jelenleg Magyarországon nincs olyan magán személyszállító társaság, aki 275 darab 50 fős busszal rendelkezik és azt nem menetrendszerű utaztatásra, hanem egyedi megrendelésre, egynapos rendezvény lebonyolítása érdekében rendelkezésre tudná bocsátani.
A projekt sikeres megvalósításához a FULVIA Kereskedelmi és Szolgáltató Kft. összefogó munkájára volt szükség.”
Nyitókép: MTI/Máthé Zoltán