Művében a Szabad Népet „mint hatalmi eszközt és harci fegyvert” határozta meg a radikális változásokat sürgető MKP kezében, melynek legfőbb feladata a vidék vonatkozásában az iskolák államosítására, az egyházak ellehetetlenítésére, valamint a termelőszövetkezetek szervezésére irányuló kommunista törekvések támogatása volt a nyilvánosságban.
Németh ismertetése szerint a Szabad Népben az 1947 és 1949 közötti időszak első felében jellemzően az egyházzal, a másodikban már a jómódú parasztsággal, azaz a kuláksággal szembeni fellépés volt erőteljes. A sajtó jelentős támogatást és meggyőzőerőt adott a kommunistáknak, hogy az ellenségeik megosztását, meggyengítését és részenkénti megsemmisítését előirányzó, módszeresen véghez vitt szalámitaktikájukkal
leszámoljanak az egyházi és paraszti vezetőkkel.
A „klerikális reakciónak” hadat üzenő MKP egyházellenes agitációját eszmei- ideológiai síkon támogatta a pártlap, többek között antidemokratikusnak állítva be az egyházakat, elmaradottnak a felekezeti tanintézményeket, melyek sokrétű problémáira az államosítás a megoldás.
A parasztság kapcsán célként jelent meg a kuláknak minősített gazdák lejáratása, szemben az úgynevezett dolgozó parasztok dicséretével. Folyamatosan közöltek olyan cikkeket, amelyek a gazdag parasztságra egyenlőtlenül súlyosabb terheket rovó beszolgáltatást méltatták, a Rákosi Mátyás pártfőtitkár és államminiszter által 1947-ben meghirdetett „Fizessenek a gazdagok!” jelszó jegyében.