Lázár nagy dobása: januártól teljes átalakítás jön a közlekedésben
2025 januárjától új korszak kezdődik a MÁV-csoport életében.
Reneszánszát éli az európai vasút: nem egy járat indul Budapestről is. Kevesebb károsanyag-kibocsátásssal, mint a repülők.
A repülésmentes utazás felgyorsulásával reneszánszukat élik az európai vonatos utazások. Ami már csak azért is jó, mert jóval kevésbé környezetszennyező a vasúti közlekedés, mint a légi:
– írja az Euronews. Az EU országai vélhetően a fenti okból is olyan vasutakba fektetnek be, amelyek minden eddiginél jobb és gyorsabb összeköttetést biztosítanak.
Az oldal összeszedte a legújabb európai vasútvonalakat. Ezek között találhatjuk meg például az Osztrák Nemzeti Vasúttársaság Nightjet-jét, ami 2016 óta járja útját. De a vasúttársaság 2021 végén új útvonalat is indított például Bécs és Párizs között is, Salzburgon és Münchenen keresztül. A járat hetente háromszor közlekedik mindkét irányban, az utazás 14 órát vesz igénybe, a vonatjegy árak pedig körülbelül 30 eurótól 120 euróig terjednek.
A Nightjet új, idei menetrendje szerint például a bécsi-müncheni járatot kiterjesztették Milánóra, Genovára és az olaszországi La Speziára. Innen az utasok vonattal indulhatnak például Monacóba, Nizzába vagy éppen Cinque Terrébe. Ám ami talán a legfontosabb:
ha szeretnénk, ugyanis a fenti útvonalakon is szervez utakat a MÁV Csoport.
Kényelmes alvás, fedélzeti ellátás várja az érdeklődőket, nem szükséges órákkal a vonat indulása előtt a pályaudvarra érni, nincs check-in, és még azon sem kell aggódnunk, hogy mindennapos használati tárgyaink tiltottá válnak. Ráadásul akár két bőröndöt is magunkkal vihetünk, ingyen.
Általában három komfortkategória – 2. osztályú ülőhelyes-, fekvőhelyes- és hálókocsi – közül választhatunk az éjszakai vonatokon.
Egyes vonatokon 10 euróért foglalhatunk fekvőhelyet hatágyas fülkében, míg a hálókocsi kényelme 16 euróért elérhető.
Alább felsoroltuk az új vasútvonalakat:
Nyitókép: CHRISTIAN CHARISIUS / DPA / dpa Picture-Alliance via AFP