Egyre népszerűbb, karbonsemleges és nem megfizethetetlen a vasúti közlekedés: utazzon éjjel vonattal
A repülésmentes utazás felgyorsulásával reneszánszukat élik az európai vonatos utazások. Ami már csak azért is jó, mert jóval kevésbé környezetszennyező a vasúti közlekedés, mint a légi:
– írja az Euronews. Az EU országai vélhetően a fenti okból is olyan vasutakba fektetnek be, amelyek minden eddiginél jobb és gyorsabb összeköttetést biztosítanak.
Hogyan bővült Európa vasúti térképe?
Az oldal összeszedte a legújabb európai vasútvonalakat. Ezek között találhatjuk meg például az Osztrák Nemzeti Vasúttársaság Nightjet-jét, ami 2016 óta járja útját. De a vasúttársaság 2021 végén új útvonalat is indított például Bécs és Párizs között is, Salzburgon és Münchenen keresztül. A járat hetente háromszor közlekedik mindkét irányban, az utazás 14 órát vesz igénybe, a vonatjegy árak pedig körülbelül 30 eurótól 120 euróig terjednek.
A Nightjet új, idei menetrendje szerint például a bécsi-müncheni járatot kiterjesztették Milánóra, Genovára és az olaszországi La Speziára. Innen az utasok vonattal indulhatnak például Monacóba, Nizzába vagy éppen Cinque Terrébe. Ám ami talán a legfontosabb:
ha szeretnénk, ugyanis a fenti útvonalakon is szervez utakat a MÁV Csoport.
Miért érdemes éjszaka vonattal utazni?
Kényelmes alvás, fedélzeti ellátás várja az érdeklődőket, nem szükséges órákkal a vonat indulása előtt a pályaudvarra érni, nincs check-in, és még azon sem kell aggódnunk, hogy mindennapos használati tárgyaink tiltottá válnak. Ráadásul akár két bőröndöt is magunkkal vihetünk, ingyen.
Mennyibe kerül az ellátás?
Általában három komfortkategória – 2. osztályú ülőhelyes-, fekvőhelyes- és hálókocsi – közül választhatunk az éjszakai vonatokon.
Egyes vonatokon 10 euróért foglalhatunk fekvőhelyet hatágyas fülkében, míg a hálókocsi kényelme 16 euróért elérhető.
Érdekelnék a fentebb említett legújabb európai vasútvonalak?
Alább felsoroltuk az új vasútvonalakat:
- Bécs Párizs Nightjet
- Bécs Genova la Spezia vonat
- Bécs Genova vonat
- Belgium Berlin European Sleeper
- Prága Zürich vonat
- Párizs Berlin TGV
- Párizs Madrid Trenitalia
- Berlin Stockholm Snälltåget
- Stuttgart Zagreb Rijeka Nightjet EuroNight
- Genova Nápoly NTV Italo
- Milánó Párizs Frecciarossa
- Porto Lisszabon vonat
- Amszterdam Ausztria vonat
- Amszterdam Zürich vonat
- Madrid Alicante Valencia Ouigo
- Barcelona Madrid Iryo
- Madrid Marseille Barcelona Renfe
- Barcelona Lyon Montpellier Nimes Renfe
- Ljubljana Budapest MÁV
- Stockholm Hamburg SJ EuroNight
- London Bordeaux HS1
- Zurich Rome Nightjet
Nyitókép: CHRISTIAN CHARISIUS / DPA / dpa Picture-Alliance via AFP
Összesen 35 komment
Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!
A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi.
Hozzászólás szerkesztése
Nem karbonsemleges. A villamosenergia mixtől függ. Németországban a villanymozdony pl. egyes helyeken több CO2-ot termel, mint a dízelmozdony.
Bejelentkezés