Vállalhatatlan lett a Balenciaga legutóbbi promója, teljesen kiakasztotta az internet népét

2022. december 3. 21:08

Írta: Joó István
A spanyol multinacionális luxus sportcipő- és pulóverüzlet a gyermekpornográfiára is utaló reklámkampányt készített.

A Balenciaga luxusmárka a gyermekkollekcióit úgy hirdette legutóbbi kampányában, hogy

a reklámokon fotózott gyermekek olyan plüssmedve-táskákat tartanak, melyek a szadomazo-szex kellékekeire emlékeztető elemekkel (láncokkal, bőrszíjakkal) vannak felszerelve.

A fotókon néhol a sátánizmus Baal-kultuszára, gyermekáldozatokra is történik utalás, de találhatunk a képi környezetben alkoholos poharat, és nyakörvet is.

Némelyik kép hátterében az amerikai Legfelsőbb Bíróság állásfoglalása is feltűnik a gyermekpornó-ellenes törvény gyakorlati alkalmazásáról. Eszerint e felnőtt gyermekfilmek és fotók tiltottak ugyan, de az arra csak utaló illusztrációk, fotók megengedettek.

„Túl jól sikerült a kampány”

A normalitást kérkedően felrúgó kampány „túl jól” sikerült,

az internet tele lett olyan képekkel, videókkal, melyeken Balenciaga-termékeket égetnek vagy hasogatnak darabokra tulajdonosaik,

holott ezek többszázezer forint értékű „luxustoprongyok”. (Utóbbi kifejezés megokolt, lásd: milyen megrongált, szétszaggatott tornacipőket árulnak milyen áron, jómódú sznob fiataloknak – a szerk.) A netezők szenvedélyes felháborodással kommentelnek, vásárlók tömegei pedig tüntetően kerülik a luxusmárka üzleteit.

Széleskörű a felháborodás

A botrány a magyar tiktokerekhez is eljutott, fiatalok kommentárvideókban utasítják el a spanyol luxusmárka kampányát. De

a napokban Tucker Carlson, a Fox News sztár műsorvezetője is riadóztatott műsorában.

A műsorvezető úgy fogalmazott: „a bizonyítékok alapján arra a következtetésre juthatunk, hogy az amerikai társadalom legbefolyásosabb emberei között van egyfajta tolerancia a pedofília iránt, amelyet nem találnánk meg egy átlagos amerikai középosztálybeli családban”. Erről itt írtunk bővebben.

Így exkuzálta magát a márka

A Balenciaga bocsánatkérésében a következőképpen exkuzálta magát. „Őszintén bocsánatot szeretnénk kérni mindenkitől, akit megsértettünk a kampányunkkal.

A plüssmackós táskáinkat nem szabadott volna gyerekekkel együtt bemutatni”

– írták.

A New York Times úgy értesült, a spanyol luxusmárka anyagcégcsoportja, a Guccit is magában foglaló francia Kering Holland NV nem tervez retorziót, szerződésfelbontást a Balenciagá-val.

A posztkeresztény nyugati világ ébredő felháborodása végső soron összefüggésben lehet Jézus – Máté evangéliuma 18-ik fejezetében található –, még sokaknak rémlő intésével: Aki pedig megbotránkoztat egyet e kicsinyek közül, akik hisznek bennem, jobb annak, ha malomkövet kötnek a nyakába, és a tenger mélyébe vetik.”

Nyitókép: Képkocka / Independent

Összesen 125 komment

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja.
Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi.
Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Bejelentkezés