Közel kerültünk hozzá, hogy teljesen ellehetetlenítsék az autósokat Budapest egyik belső kerületében
Jelentősen korlátozni fogják az átmenő forgalmat a nem ott élők számára – nyilatkozta Niedermüller Péter. Kovács Kázmér, a Magyar Autóklub jogi bizottságának elnöke szerint a forgalomcsillapítás – mint célkitűzés – méltányolandó, de a mértéktartás indokolt lenne – számolt be Erzsébetváros legújabb fejleményeiről az Infostart.
A polgármester kiemelte: Január másodikától két fontos változásra lehet számítani a kerületben. Az átmenő forgalom még inkább csökkenni fog, és kialakítanak úgynevezett áthajtási pontokat, ahol a parkolási engedéllyel rendelkező helyi lakosok áthajthatnak. Mindebből az fog következni, hogy tovább csökken majd az autós forgalom, miközben a kerületi lakosoknak több parkolási lehetőségük lesz – foglalta össze Niedermüller Péter.
A polgármester az Infostart kérdésére válaszolva megerősítette, sebességcsökkentésről jelenleg nincs szó, a főváros azonban napirenden tartja a kérdést, hogy Budapesten teljes területén 30 kilométer per órás zónákat alakítson ki. A sebességkorlátozásról és annak hatásáról lapunk korábban már részletesen beszámolt.
Van-e értelme tovább lassítani a budapesti közlekedést?
Nyitókép: MTI/Máthé Zoltán
Összesen 78 komment
Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!
A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi.
Hozzászólás szerkesztése
Ó, a klasszikus Not In My Backyard (csak ne a közelemben) mentalitás. Jó dolog az autós közlekedés, és a hozzá tartozó infrastruktúra, amennyiben én használom másét, de más csak ne akarjon a közelemben furikázni.
Nyilván ezt az követné, hogy először a környező kerületek, aztán szép lassan az összes település ellehetetlenítené mások forgalmát, hiszen ez az "én mehessek hozzád, de te csak te ne akarj idejönni" szabályok pontosan ezt okoznák, amolyan "igen? akkor én is megszívatlak téged" mentalitás mentén.
Azért sem jó ez, mert a társadalom az együttműködésen alapul, és az ilyen dolgok ezeket gyengítik - persze az "oszd meg és uralkodj"-nak viszont pontosan ez a célja.
"Csak indokolt esetben, bizonyos mennyiséget." :) Pl. ha valaki ilyet szeretne?
Ha az áthajtási pontba betéved egy-két nem kerületi lakos, hogyan fog megfordulni, hogy kimenjen a számára nem biztosított útvonalról? Esetleg milyen büntetést kell fizetnie, ha mégis tovább halad?
Ebben igazad van. Az erzsébetvárosiak használhatják más kerületek útjait, parkolóit?
Bejelentkezés