Mészáros Ferenc a Mandinernek kijelentette, voltak már Karácsony Gergely főpolgármesternél, akinek adtak egy dokumentumot azzal kapcsolatban, hogyan lehetne jobbá tenni a közlekedést a fővárosban, azonban érdemi javulás nem történt, sőt. „Budapest vezetésétől egy teljes, átfogó tervet nem láttam még, de még csak nem is hallottam róla. Ezt kellene gyorsan megcsinálni! Nagyon sok szakember van, aki ehhez ráadásul még ért is, nem értem, hogy az összevissza kapkodás hova vezethet” – fogalmazott, majd hozzátette, tervezés nélkül semmi nem megy, Budapest vezetése pedig csak gondolkodás nélkül hozza meg ezeket a szigorításokat.
De
nem csak a Magyar Autóklub, a fővárosi Fidesz–KDNP frakció is tiltakozik a terézvárosi sebességkorlátozás ellen.
A Magyar Nemzet cikke szerint ráadásul Kanász-Nagy Máté, az LMP társelnöke továbbfejlesztette a dugódíj ötletét is: okoseszközök segítségével olyan intelligens dugódíjat szorgalmaz Budapesten, ami követi a kocsi mozgását.
Az ügyben természetesen megkerestük a Fővárosi Önkormányzatot, azonban két nap is kevés volt arra, hogy megválaszolják azt az egyszerű kérdést, budapesti szinten hogy állnak most a kérdésben, tervezik-e az általános sebességcsökkentést. Felhívtuk Gajai-Kovács Annát, Karácsony Gergely sajtósát is, aki bár szabadságon van, megígérte, hogy szól a kollégáinak, reagáljanak a megkeresésünkre. Azóta is reagálnak.