A New York-i tőzsde régi kedvence a FAANG (Facebook, Apple, Amazon, Netflix, Google) részvényeit tartalmazó díszcsokor, amely úgy tűnt, a stabil befektetés szinonimája. Nem az.
A díszes társaság indexe az idén zuhanni kezdett, a száguldásban pedig élen járt a Meta, amely nagyon súlyos (ön)értékelési válságban van. Mark Zuckerberg egy év alatt 100 milliárd dollárt bukott, márpedig ami fáj Zuckerbergnek, az fáj a Metának is (miután a főnök vagyona alapvetően a részvényekben van), ami pedig fáj a Metának, azt a többi Big Tech vállalat is megérzi.
A Meta jelenleg a 2015-ös szintre zuhant vissza
(akkor még Facebooknak hívták), a hanyatlás okaként az elemzők pedig egyértelműen Zuckerberg nagy dobásnak ígért, de egyelőre homályos metaverzumát jelölik meg, ami elképesztő méretekben nyeli a pénzt, egyelőre konkrét eredmény nélkül.
A jelenség, amelyet nevezhetünk a befektetők rettegő változás-szkepticizmusának is, az egész FAANG-csoportra jellemző. Kiváló példája volt a Netflix januári 20 százalékos árfolyamzuhanása, amikor kiderült, hogy a befektetők által várt 6 millió helyett a vállalat csak 2,5 millióval tudja növelni az előfizetői tábort az első negyedévben. Ennél sokkal súlyosabb volt a Meta részvények esése, amikor a vállalat februárban az aktív felhasználók számának csökkenését jelentette be. A negatív jelentések a FAANG-csoportot lehúzták, az elmúlt tizenkét hónapban egyedül az Apple tudott úgy-ahogy a felszínen evickélni, a többiek egyértelműen hanyatló tőzsdei görbét produkáltak, összességében 40-60 százalékos mélységig.