Alig több mint két évvel a szerződéskötés után megérkezett Magyarországra az első KF41. A Lynxeket, magyarul a Hiúzokat a világ egyik legkorszerűbb és legjobb gyalogsági harcjárműveinek tartják; olyan riválisokat előz meg különböző szakmai fórumokon, mint az amerikai M2 Bradley, a svéd CV90, vagy a dél-koreai K-21. Mondani sem kell, teljesítményben és technológiailag is veri a posztszovjet riválisokat, így a Magyar Honvédségben is szolgált, idejekorán kivont BMP-1-eseket, az Ukrajnában most is harcoló BMP-3-asokat, vagy az eddig inkább csak moszkvai parádékon „pompázó” Kurganets-25-ösöket.
Gyakori kritika jobboldali kabinetek felé, hogy egyes szakpolitikai kérdésekben hiányzik a hosszútávú elképzelés és koncepció végrehajtása. A védelempolitika terén ez nincs így; a Zrínyi 2026 Honvédelmi és Haderő-fejlesztési Program tíz év alatt igyekszik ledolgozni a már a rendszerváltoztatás előtt ismert több évtizedes lemaradást. Külön értéke a programnak: egyes beszerzéseknél, ahol erre van esély, ott a hazai gyártást, összeszerelést és fejlesztést preferálják, ezért a védelmi képességek erősítésén túl a gazdaság fejlesztése is előtérbe kerül.
A későbbi magyar Hiúzok Zalaegerszegen fognak készülni;
az első negyvenhat darab Lynx KF41 viszont a Rheinmetall németországi gyárából érkezik, a Honvédelmi Minisztérium tájékoztatása szerint 2023-ig. A maradék százhetvenkét gyalogsági harcjárművet 2029-ig kell leszállítani a Honvédségnek.
Szakmai fórumokon több alkalommal kiemelték, évtizedekre szóló befektetésnek számít a Hiúzok beszerzése, rendszeresítése – ezek lesznek ugyanis a Honvédség alapjárművei –, így az egyébként moduláris felépítésű eszközök hazai fejlesztésére komoly hangsúlyt kell fektetni. Például, elképzelhető, hogy a Honvédség tervezett csapatvédelmi gépágyúi Lynx-alvázra kerüljenek; az eddig ismert, sebesültkihordó, felderítő, műszaki harcjármű-változatok tovább gondolására pedig úgyszintén van lehetőség.