Egyik ismerősöm mesélt el egy történetet, amely tökéletesen bemutatja a karakterét. Japánba utaztak egy dzsemboriba, a felszállás előtt ő és András atya is mondott egy rövid köszöntőt. A történetet megosztó barátom nagyon készült a beszédére oda is tette magát, majd következett Hodász András. Beállt a kör közepére, biccentve bemutatkozott, majd elővett a zsebéből egy 20 dollárost és ennyit mondott: »aki meggyőz engem arról az út végéig, hogy a házasság előtti szexuális élet nem káros, annak odaadom ezt a pénzt«. Még fel sem szállt a repülő, már minden fiatal nála csüngött. A pénz nála maradt, a fiatalok pedig egy remek papot ismertek meg, aki nem a könnyű életet ajánlotta, hanem a boldogat.
Ez a lázadás később »kibővült«, ahogy nőtt az ismertsége egyre többen vették körül, akik más irányba kezdték terelni. A terelés vége – kívülről nézve, és nem elítélve ezért – egy mellékvágányra való sodródás lett, ahol a nyilvános szereplései már egyre kevésbé az evangelizációról sokkal inkább a közéletről szóltak.
Egészen drámaian hat az a folyamat, aminek a szomorú fejezete a mai bejelentés: a szemünk előtt lett a motivált, önazonos, vidám emberből egy egyre inkább befelé forduló, a helyét már nem találó ember. A politikai közélet bátran kihasználta, a lázadó papot látták meg benne. Nem a papot tisztelték vagy ismerték el, hanem a lázadásának örültek. Kihasználták az újságírók is, akik csámcsogva kérdezték magánéleti és hivatásbeli válságáról, akik ezekre a megnyilvánulásokra buzdították, ahelyett hogy csendet és elvonulást javasoltak volna. Kirakatba került, de már nem a néhány évvel ezelőtti zsenit láthatták az emberek, hanem a saját útját kereső, rossz emberekkel körbevett influenszert.