Rakpartlezárásnak hívják a fővárosi forgalomcsillapítás állatorvosi lovát

2022. június 30. 9:56

Juhász Mattias
Telex
Az egész rakparti problémakör csupán egy tünet, egy értékválasztási következmény.

„A pesti alsó rakpart gépjárműforgalom előli lezárásának kérdése messze nem Budapest közlekedésének legfontosabbja, mégis jól mutatja, milyen folyamatok mozgatják a fővárosi régió mobilitási rendszerét, miért nehéz a problémákra valós válaszokat adni.

Az egész rakparti problémakör csupán egy tünet, egy értékválasztási következmény. Városaink és különösen nagyvárosaink zsúfolt helyszínek, ahol számtalan egymás mellett megférő vagy egymással konfliktusban lévő (időnként egymást kizáró) térhasználati igény találkozik. A rendelkezésre álló tér véges, dönteni kell a térhasználati módok között.

A második világháború utáni motorizációs fejlődés és az egyéni szabadságot megtestesítő autózási igények növekedésével a város- és közlekedéstervezők átszabták a városi térhasználatot és a mobilitást: akkori legjobb tudásuk szerint kielégítették a trendet, és engedtek az autók dominanciájának. Lásd például, hogy a Rákóczi úti tengely hogyan lett bevásárlóutcából belvárosi autópálya. És ez nem hungarikum, világszerte tetten érthető volt a folyamat. Ma már tudjuk, hogy ez például az élhetőség romlásán keresztül a városok szétterüléséhez és egy negatív spirálhoz vezetett.”

Nyitókép: MTI/Máthé Zoltán

Az eredeti, teljes írást itt olvashatja el.

Összesen 35 komment

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja.
Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi.

Ha a budapestiek jelentős része háborog a parkolási díj megemelése miatt (HVG kommentelők) akkor Gelgely bajban van.

Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Bejelentkezés


Ajánljuk még a témában