Levezették az utolsó felszálló utast egy Ryanair-járatról, mert nem volt több hely

2022. június 29. 13:38
A személyzet előtte megkérdezte az utasoktól, hogy van-e kedve valakinek önként leszállni, nem jelentkezett senki, ezt követően 250 eurót ajánlottak fel annak, aki leszáll.

Érdekes esetről számolt be az Utazómajom a tegnapi Budapestről Mallorcára induló Ryanair járat kapcsán. Eleinte úgy tűnt, hogy minden rendben van, azonban amikor az utolsó utas is felszállt a gépre, észrevették, hogy valakinek nincs ülőhelye. Pontosabban volt, de oda, ahol már ültek. A portál szerint volt már ilyenre példa a történelemben, de ilyen eteben ez ki szokott derülni már a check-in pultnál, vagy legkésőbb a beszálláskor.

250 euróért kellett volna szállnia valakinek

A Ryanair személyzete úgy próbálta orvosolni a helyzetet, hogy

megkérdezte az utasoktól, hogy van-e kedve valakinek önként leszállni.

Nem jelentkezett senki, majd addig tanakodtak, hogy egy újabb megoldással rukkoltak elő:

250 eurót ajánlottak fel annak, aki leszáll a gépről és vállalja, hogy átszállással, másnapi érkezéssel jut el Mallorcára.

(Egyébként alapból 400 euró járt volna, mert 1500 km feletti a táv) 

Egy egyedül utazó férfi lett végül a vesztes

A komoly összeg ellenére sem jelentkezett senki az utasok közül. Közben egyre feszültebb lett a helyzet, mert már másfél órája ültek a gépben és mindenki félt, hogy esetleg őt választják ki. Már éppen annyi ideje tartott a tanakodás, mint a teljes út lett volna, amikor is megjelent az a bizonyos villanykörte az egyik légiutaskísérő feje felett, és felhívták a felettesüket. Tőle egyből megtudták a receptet: véletlenszerűen válasszanak ki valakit és azonnal szállítsák le a gépről, hogy ne legyen további késés.

Az ötlet az lett volna egyébként, azt válasszák, aki utoljára csekkolt be a gépre.

De mivel jellemzően gyerekes családok voltak, így nehéz lett volna megmagyarázni a csöppségeknek, hogy apuka vagy anyuka miért nem megy nyaralni. Amikor pattanásig feszült hangulat, bemondták az egyik egyedül utazó férfinevét és levezették a gépről. Olvasónk elmondása szerint nagyon elkeserítő és egyben megnyugtató volt végignézni az esetet.

Összegezve bármikor megtörténhet, hogy megtagadja a légitársaság a beszállást. Ilyenkor a kártérítésen túl el kell juttatnia az utast valamilyen módon az adott célállomásra. Ennek egy szerencsésebb verziója, amikor normál légitársaságok esetében nincs már hely a turista osztályon és áttesznek business osztályra – olvasható a portálon. 

Nyitókép: Manuel Romano / NurPhoto / AFP

Összesen 112 komment

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja.
Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi.

Miért nem rúgjuk már ki ezt a bohóc légitársaságot?

Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Bejelentkezés