A vörös vonal határán: veszélyes hónapok következnek, Magyar Péter terve nem hagy kérdőjelet

Történelmi időszak következik Európa életében, nagyon nem mindegy, hogy ki fogja vezetni Magyarországot 2026 után.

Hiszünk abban, hogy egy zöld világváros egyik legfontosabb feltétele a jó minőségű közlekedés.

„Szerintetek mennyit foglalkozott a sok tízmilliárd adóforintból működő híresen pártatlan és tisztességes közmédia (haha) a budapesti, ahogy ők fogalmaznak »jegyáremeléssel«? És mennyit a fideszes önkormányzatok tényleges, konkrét jegyáremelésével?
A megfejtés sajnos annyira egyértelmű, hogy le se kell írnom. Pedig ahogy a képen is látszódik, nem feltétlenül ördögtől való ötlet az emelés, de minden hirado.hu cikk ellenére a vonaljegyek és a bérletek ára marad Budapesten a 2014 januárja óta érvényes szinten. Csupán a főleg turisták által vásárolt termékek, például a 24 vagy 72 órás jegyek és a pótdijak emelkednek.

Nem emeljük a vonaljegyek és a bérletek árát, mert nincs olyan áremelés, ami megoldaná a budapesti közösségi közlekedés finanszírozási problémáit. Ugyanis a legnagyobb gond a brutális infláció és elszálló energiaárak mellett az, hogy az állam folyamatosan egyre kevesebb részt vállal (ma már csak 6 százalék) a budapesti közösségi közlekedés finanszírozásából.
Ez a szám a többi európai országhoz képest is jóval szerényebb, viszont egy valamiben élen jár a többiekhez képest: a város saját forrásainak az elvonásában. Mindezek ellenére sem emelünk, mert hiszünk abban, hogy egy zöld és és szolidáris világváros egyik legfontosabb feltétele a jó minőségű és mindenki számára elérhető közösségi közlekedés.”
Nyitókép: MTI/Balogh Zoltán