Ki nyer holnap? Így indulnak választási harcba a német pártok
Megfogalmazták választási programjaikat, üzeneteiket a migrációellenességtől a szupergazdagok megadóztatásáig.
„Buta sztereotípia, hogy a Fideszre azok szavaznak, akikhez vidéken csak a propagandamédia jut el” – mondta az Átlátszónak Polyák Gábor, a Mérték Médiaelemző Műhely alapítója.
Hosszas cikkben foglalkozik az Átlátszó az ellenzéknek azzal az állításával, amely a választás óta különösen előtérbe került, és amelynek lényege az, hogy a Fidesz-KDNP április 3-i, kétharmados győzelme a konzervatív sajtó „túlsúlyával” magyarázható.
Az Átlátszó ezzel kapcsolatban azt írja: viszonylag kevesen vannak, akikhez valóban csak egyféle hírforrás jut el, ez még a kistelepülésekre sem ez a jellemző.
– mondta az Átlátszónak Polyák Gábor, a Mérték Médiaelemző Műhely alapítója. Szerinte „valójában kis réteg az, akik csak egyféle médiához férnek hozzá. Sokkal többen vannak, akikhez eljut a független média is, ennek ellenére mégis a kormánypártok üzeneteit fogadják el.”
Lakóhely szerint sem akkora az eltérés a médiafogyasztási szokások között, mint azt sokan gondolják: a Mérték Médiaelemző 2020-as kutatásában azt mérte, hogy az egyes médiumok látogatottsága hogyan oszlik meg a településtípusok szerint. A kutatás szerint viszonylag csekély a különbség: az MTVA nézettsége például városokban a legmagasabb, a 24.hu látogatottságának nagy része vidéki városokból és kistelepülésekről jön. Ugyanez elmondható a TV2 és a hvg.hu nézettségéről is.
Nyitókép: Mátrai Dávid