Brüsszelben fizetnek az embereknek, hogy eladják az autójukat

2021. december 11. 21:53

A projekt elsődleges célja az, hogy javítsanak a város levegőminőségén, csökkentsék a dugókat és nyugodtabb városképet hozzanak létre.

2021. december 11. 21:53
null

A brüsszeli városvezetés fizetni fog azoknak a lakosoknak, akik eladják az autójukat és visszaadják a rendszámtáblájukat – írja a Brussels Times. Nem készpénzről van szó, hanem egy 500-900 eurós hitelkeretről, amit mindenki olyan környezetbarát közlekedési formára költ, amire csak akarja (legyen szó bérletről, bicikliről vagy taxiról).

A projekt elsődleges célja az, hogy javítsanak a város levegőminőségén, csökkentsék a dugókat és nyugodtabb városképet hozzanak létre. Akik bevállalják, először ingyen kipróbálhatnak több közlekedési alternatívát, hogy aztán a hitelkeretüket a számukra legmegfelelőbbre költsék.

Akik a kerékpáros verziót választják, azok ingyen részt vehetnek egy képzésen, ahol megtanulhatnak a városban biciklizni.

A hitelkeret mértéke az igénylő társadalmi helyzetétől is függ. Ha valaki fogyatékossággal él, akkor automatikusan a maximális 900 eurót kapja. A többi esetben az illető bevételétől függ, hogy mennyit kap: minél többet keres valaki, annál kisebb támogatást kap, de minimum 500 eurót.

Fotó: MTI/Mónus Márton

Összesen 99 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Hviezda
2021. december 13. 07:13
Tisztelt Zöldek! Amíg annyi konténerszállító, óceán járó hajó pöfög a világtengeren katalizátor meg AdBlue nélkül, addig ne az autókat szankciónáljuk. 16 darab hajó egy órás üzemideje alatt annyi CO2-ot jutatt a levegőbe mint 1 milliárd autó. Csak egy konténer szállító hajó üzemi fogyasztása 7,5t/h azaz 7500kg üzemanyag elégetése ( pakura ) egy óra alatt. Amennyit én tankolok egy egész éveben az arra nem lenne elegendő, hogy a motor egy munkaütemet megcsináljon. Ha jól tudom akkor egy ilyen motor 2300 tonna, és 25.480 Literes, és ezek nem teljesítik még az EURO5-öt sem.
DE JÓ
2021. december 13. 02:45
Igazi zöld demagógia. Ezek simán visszaküldenének minket a harmincas évekbe. Vajon a brüsszeli városi, országos és uniós vezetés elöl fog járni, és elsőként adja le a szolgálati autóját? Kíváncsi vagyok, hogy mikor fogják felfedezni a lovaskocsit, mint megújuló teherszállító eszközt?
Szerintem
2021. december 12. 13:08
Annyi haszna azért lehet, hogy kevesebb kocsi lesz felgyújtva.
MayorAnna
2021. december 12. 11:02
Az ideális környezet megteremtése Mao elnökhöz kötődik: az akkori birodalmának kb. 6-800 milliós lakossága - kivétel nélkül - biciklivel járt munkába, bevásárolni, szórakozni, üdülni. Messze megelőzve korát, és Európát.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!