- hogy „bent lévő” keret ellenére új hitelszerződést akarnak kötni a bankkal, ám ezt az állam nem engedélyezi (mondván: a főváros előbb a meglévő hitelkeretét használja ki, mielőtt újabb lépéseket tenne a további eladósodás irányába);
- azt is hangsúlyozzák, hogy ez a majd hetven milliárd a Tarlós István-féle városvezetésből maradt rájuk, s hogy ez előre lekötött (úgynevezett pántlikázott) forrás.
Eddig stimmel. Evidencia, hogy egy hitelkeretnél a hitelcélt fel kell tölteni tartalommal, a tényleges lehívás persze már más tészta,
ahogy azt a városvezetés mozgása maga is bizonyítja.
A baloldali menedzsment pont a beszerzendő, klimatizálatlan R-wagenek nyomán lengette be a most még érvényben lévő EIB-szerződést, a forrásbiztosító kötelezettségvállalás lehetséges forrásaként. Vagyis mégiscsak van mozgástere a Fővárosnak abban, hogy mire is szeretné felhasználni a hatvannyolc milliárdot. De az idén ősszel bejelentett, negyvennyolcdarabos trolibusz-beszerzés finanszírozása is könnyen lehet, hogy a Tarlós-érából maradt EIB-forrásból történhet meg.
Ismét visszatérve a 7,7 milliárdra, a jelenleg 73 darabos CAF-kontingens legutóbbi, 26 darabos opciójából szántak 21 járművet az 50-es és az 56/61-es villamos vonalára is. Ám itt ezek az új, modern szerelvények nem közlekedhetnek – lévén, a vonalaknak igen gyatra az infrastruktúrája (áramellátási hálózati, pálya- és peronállapoti problémák vannak).
Egy, a portálunk által megismert, a Fővárosi Közfejlesztések Tanácsa elé került fővárosi dokumentumban szereplő becslés alapján akár az 56-os vonalat is fel lehetne újítani ebből a szűk nyolc milliárdból (az 50-es vonal teljes rekonstrukciója pedig további 3,5 milliárd lenne, 2019-es árakon).
Az 56-os villamos felújítási lehetősége ügyében kerestük a momentumos Hajnal Miklóst (aki az előválasztási procedúra következtében elnyerte a budapesti hármas számú egyéni választókerületi képviselőjelöltséget – jövő tavasszal Fürjes Balázzsal a Miniszterelnökség Budapest és a Fővárosi Agglomeráció Fejlesztésért Felelős államtitkárral mérkőzik majd meg a pozícióért; és aki nem mellesleg a Budapesti Közlekedési Központ [BKK] Felügyelőbizottságának az elnöke), hogy mindennek fényében tervez-e ilyen jellegű javaslatot benyújtani a vállalat vezetése, vagy a tulajdonos felé.
Frissítés:
A momentumos politikus egy nappal később reagált kérdéseinkre. Mint fogalmazott, rossznak tartja, hogy a hűvösvölgyi villamospályán nem korszerű, alacsonypadlós, klimatizált járművek közlekednek. „Elkötelezett vagyok a hűvösvölgyi villamospálya felújítása mellett, ez ugyanis előfeltétele annak, hogy korszerű villamos járjon azon a pályán” – írta, jelezve azt is, hogy e kérdés megoldása majd 10 éve várat magára, sem az Orbán-kormány, sem a Tarlós István-vezette városvezetés nem kínált megoldást. Hajnal Miklós nagyra értékeli, hogy a Főváros baloldali vezetése a kormányzati elvonások ellenére is „aktívan dolgozik a város fejlesztésén”. Megemlítette szintén, azért nem történik fejlesztés, mert a kabinet nem hagyja jóvá a főváros hitelkérelmét, lemond a az EU által felkínált kamatmentes hiteléről, amelyekből orvosolni lehetne többek között az 56-61-es vonal rekonstrukcióját is. „A II. és XII. kerületi közösségi közlekedés fejlesztése számomra kiemelt prioritás lesz a következő hónapokban és az azt követő években, megválasztásom esetén országgyűlési képviselőként is” – tette hozzá.
A momentumos politikus tehát elégedett a jelenlegi városmenedzsment munkájával és a kormányt indokolja a fejlesztések elmaradásáért. Arra azonban nem adott konkrét választ, tervez-e bármilyen javaslatot tenni a hűvösvölgyiek életét igencsak megkönnyítő fejlesztések előmozdítása érdekében.
(aki az előválasztási procedúra következtében elnyerte a budapesti hármas számú egyéni választókerületi képviselőjelöltséget – jövő tavasszal Fürjes Balázzsal a Miniszterelnökség Budapest és a Fővárosi Agglomeráció Fejlesztésért Felelős államtitkárral mérkőzik majd meg a pozícióért; és aki nem mellesleg a Budapesti Közlekedési Központ [BKK] Felügyelőbizottságának az elnöke), hogy mindennek fényében tervez-e ilyen jellegű javaslatot benyújtani a vállalat vezetése, vagy a tulajdonos felé.
A momentumos politikus egy nappal később reagált kérdéseinkre. Mint fogalmazott, rossznak tartja, hogy a hűvösvölgyi villamospályán nem korszerű, alacsonypadlós, klimatizált járművek közlekednek. – írta, jelezve azt is, hogy e kérdés megoldása majd 10 éve várat magára, sem az Orbán-kormány, sem a Tarlós István-vezette városvezetés nem kínált megoldást. Hajnal Miklós nagyra értékeli, hogy a Főváros baloldali vezetése a kormányzati elvonások ellenére is . Megemlítette szintén, azért nem történik fejlesztés, mert a kabinet nem hagyja jóvá a főváros hitelkérelmét, lemond a az EU által felkínált kamatmentes hiteléről, amelyekből orvosolni lehetne többek között az 56-61-es vonal rekonstrukcióját is. – tette hozzá.
A momentumos politikus tehát elégedett a jelenlegi városmenedzsment munkájával és a kormányt indokolja a fejlesztések elmaradásáért. Arra azonban nem adott konkrét választ, tervez-e bármilyen javaslatot tenni a hűvösvölgyiek életét igencsak megkönnyítő fejlesztések előmozdítása érdekében.Nyitókép: MTI // Máthé Zoltán