Ellenzéki kerületek valósítják meg a jobbos Belváros parkolási ötletét

2021. augusztus 23. 14:00

Egyelőre csak a VI., a VII., és a XIII. kerület létesíthet a helyi lakosoknak kizárólagos parkolóhelyeket. Karácsony Gergely kabinetfőnöke szerint az V. kerület a hiányos terve miatt nem foghat bele még a megvalósításba.

2021. augusztus 23. 14:00
null
Baranya Róbert
Baranya Róbert

Közös sajtótájékoztatón jelentette be Balogh Samu, Karácsony Gergely főpolgármester kabinetfőnöke és három fővárosi kerület vezetője, hogy egyelőre kísérleti jelleggel, a helyi lakosok számára kizárólagos parkolási helyek kiépítését kezdik meg, egybekötve olyan, úgynevezett mikromobilitási pontok létrehozásával, amelyek a „rollerkáoszt” hivatottak felszámolni.

Balogh Samu elmondta: a kerületi polgármesterek egy része régóta szorgalmazza a fővárosi önkormányzatnál, hogy a belvárosban a helyi lakosok valamilyen kedvezményt élvezhessenek a parkolásnál.

Miközben Ön ezt olvassa, valaki máshol már kattintott erre:

Magyar Péternek van miért aggódni – nála is csengethet a villamos

Magyar Péternek van miért aggódni – nála is csengethet a villamos
Tovább a cikkhezchevron

A főváros a szakcégeivel és az érintett kerületek vezetőivel egyeztetve az elmúlt hónapokban kidolgozott egy kísérleti „pilot projektet”, amivel el lehet kezdeni a terv megvalósítását.

Ezzel együtt megkezdődött a mikromobilitási pontok kialakításának a tervezése is, ahol az elektromos rollerek, kerékpárok tárolását tudják majd megoldani.

Ezeket a közlekedési eszközöket csak a kijelölt helyeken lehet majd elhelyezni.

Szentgyörgyvölgyi Péter egyedülálló ötletként nyújtotta be javaslatát a fővárosi közgyűlésnek

Ahogy lapunk beszámolt róla, Szentgyörgyvölgyi Péter, az V. kerület fideszes polgármester, 2020 novemberében addig egyedülálló ötletként, elsőként nyújtotta be a fővárosi közgyűlésnek azt a javaslatát, hogy a fővárosi parkolási rendelet módosításával a budapesti polgármesterek az általuk vezetett kerületek lakosai számára kizárólagos várakozóhelyeket jelölhessenek ki. A főváros vezetése azonban a kezdeményezést jogszabályi hivatkozásra tekintettel napirendre sem tűzte.

A Belváros január végén a Budapest Közút Zrt-hez nyújtotta be kiviteli tervét, amelyet azonban nem fogadtak el, de azt jelezték, hogy a VI. kerület esetében a Szentgyörgyvölgyi kezdeményezéséhez teljesen hasonló megoldást már jóváhagytak.

Balogh Samu: A kizárólagos parkolási helyek és a mikromobilitási pontok létesítését egyben kezelik

A Mandiner kérdésére, hogy miért nem a konkrét tervekkel rendelkező V. kerülettel egyeztek meg, Balogh Samu azt válaszolta, hogy a kizárólagos parkolási helyek és a mikromobilitási pontok létesítését egyben kezelik, az V. kerület részéről pedig utóbbira még nem készült konkrét terv. 

Balogh magyarázata szerint az V. kerület céljával egyetértett a Főváros is, de csak egy hosszú tárgyalási folyamat végén alakult ki a jogszabályi háttér. Szentgyörgyvölgyi másik kezdeményezésére vonatkozó kérdésünket, hogy a Városháza udvarán miért nem parkolhatnak a helyi lakosok, azzal söpörte le, hogy ezt egy ideig biztosították, de senki nem élt a lehetőséggel.

Ahogy arra egyébként az V. kerületi polgármester korábban felhívta a figyelmet,

Karácsony Gergelyék mindössze két hétig engedték be a helyi lakosokat a Városháza udvarára.

Szengyörgyvölgyi Péter a tegnapi bejelentésre közösségi oldalán úgy reagált: az érintettek „büszkén hirdetik, hogy a lakossági parkolás megkönnyítésére indított kezdeményezésemet úgy valósítják meg Terézvárosban, hogy mindeközben az ötletgazda kerületnek, a belvárosiaknak mondvacsinált, a jogi megalapozottságot teljességgel nélkülöző feltételekre hivatkozva nem adják meg az engedélyt”.

A Belváros már jelenleg is példaértékűen több mint 1000 kerékpártámaszt üzemeltet

Bár Balogh egyeztetésekről beszélt, ahogy az V. kerület polgármestere is rámutatott, mindössze egyetlen találkozóra került sor két hete, az is Szentgyörgyvölgyi kezdeményezésére. Csak ezen került szóba a mikromobilitási pontok létrehozása, azelőtt erről szó sem volt. Ráadásul az ilyen tárolókra vonatkozó jogi háttér tisztázatlan, de a Belváros szerint érthetetlen az is, hogy ezt miért kötik egyáltalán össze a parkolóhelyekkel.

Közleményében a belvárosi polgármester arra is rámutat, hogy miközben az engedélyt megszerző VI. kerület a tervek szerint 80 mikromobilitási pontot hoz létre, a Belváros már jelenleg is példaértékűen több mint 1000 kerékpártámaszt üzemeltet, több mint 2000 kerékpár lerakására alkalmas kapacitással, emellett pedig 18 MOL Bubi állomásnak is helyet ad. Ráadásul ezek nem foglalnak el lakossági parkolóhelyeket.

A nyitóképen: parkoló autók a Budai Várnegyed Úri utcájában (fotó: MTVA/Bizományosi: Jászai Csaba)

Összesen 28 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
nempolitizálok
2021. augusztus 23. 16:41
A vidékieknek Karácsony rasztó példája lehet arra, miért nem szabad ballibsikre szavazni.
Válasz erre
4
0
Romentumos Gyurcsányjugend
2021. augusztus 23. 15:40
Hol van a 200 Milliárd forint Geci Ferigeri?!!!!
Válasz erre
3
0
Rocktoberi
2021. augusztus 23. 15:22
Lopik a Fidesz, mi? Ezeknek a seggfejeknek egyetlen önálló ötletük sincs.
Válasz erre
2
1
o.92.06
2021. augusztus 23. 14:42
engem az zavar, hogy a 2. kerületben hiába építettek egy hatalmas mélygarázst és egy parkot 20mrd forintból (10 felcsúti, 2 groupama aréna ára - a hőbörgőknek), a fény utcai piacon az egyik sávban 20-30m forintos terepjárókkal parkolnak a parkoló autók elé, jó félórára sokszor. ha nem volt gond az adófizetők pénzéből egy ekkora parkolót létrehozni akkor miért nem tartatják be a krőzusokkal a szabályokat? kb 3 percre van a garázs a piactól és kb 500 forint lenne a parkolás! tehát ki lehet találni akármit ha az egyszeri vállalkozó-istenek élvezettel parkolnak a tilosban...
Válasz erre
2
1
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!