Renée DiResta végül a közösségi oldalak józan és biztonságos használatához három javaslatot fogalmazott meg: gondoljuk végig, miért háborodunk fel, miért irányítják érzelmeinket az egyes tartalmak. Minden megosztás előtt gondolkozzunk, mérlegeljünk, és nem utolsó sorban igyekezzünk a forrásaink körét szélesíteni, sokszínűvé tenni.
A nyitóelőadás után Dr. Calum T. M. Nicholson, a Cambridge-i Egyetem oktatója kapott szót, aki tovább árnyalta a közösségi oldalak működési gyakorlatát: ahogy fogalmazott, a techcégek végső célja az adatszerzés, ehhez pedig jól profilozható felhasználókra van szükségük. A különböző tartalmakkal kiváltott érzelmi reakciók mindig a felhasználói viselkedés monitorozására szolgálnak, és ahogy felhívta rá a figyelmet, a termékekbe, ideákba, politikusokba vetett bizalmat sokkal könnyebb lerombolni, mint felépíteni; ez is befolyásolja a techcégek működését.
Miklos Lukacs de Pereny technológiakutató, akinek Youtube-csatornája több százezer nézőt vonz, arról mesélt Szűcs Dóra moderátor, az MCC nemzetközi igazgatója kérdésére, hogy bizony őt is büntette már a közösségi oldal cenzora, Twitterét felfüggesztették, és az egyik legnézettebb videóját is törölnie kellett egyszer. Mindez tudatosságra és óvatosságra intette. Ő is megerősítette, hogy az algoritmusokat működtető techóriások
nem olyan ideákban hisznek, mint a tolerancia vagy a sokszínűség, kizárólagos céljuk a profitmaximalizálás.