A Lidl kanyarban előzte a Tescót

2021. augusztus 4. 9:48
A magyarországi boltláncok listavezető helyét átvette a Lidl, miután 21%-kal növelte belföldi forgalmát.

Hiába volt tavaly visszaesés a gazdaságban, a külföldi élelmiszerbolt láncok mégis növekedni tudtak. A Lidl nettó árbevétele tavaly 667 milliárd forint lett, ami 21%-os növekedésnek felelt meg – írta meg a napi.hu. A második a listán a Spar, 630 milliárd forinttal és 10%-os növekedéssel, a harmadik pedig a Tesco, 588 milliárd forinttal és 2%-os visszaeséssel.

Apró érdekesség, hogy a Top 6 legjobb pénzügyi eredményt elérő boltláncból csak a Tesco esett vissza a lezárások idején, a negyedik Auchan 7%-kal, az ötödik Penny 14%-kal, a hatodik Aldi 19%-kal tudott növekedni. A növekedés ténye érthető, hiszen az emberek a költéseiket átcsoportosították a lezárások alatt felesleges dolgokról az étkezésre.

Forrás: Napi.huNyitókép: MTVA/Bizományosi: Róka László

Összesen 22 komment

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja.
Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi.

Csak kellene már egy, legalább részben magyar kereskedelmi lánc, amelyik versenyképes a külföldi diszkontokkal szemben. Ugyanis a beszállítók közül a kereskedő válogat, és lehet látni, hogy a német diszkont a német beszállítót, a francia a francia beszállítót részesíti előnyben. Ha azt szeretnénk, hogy a magyar termelők is megerősödjenek, ahhoz nagyon hiányzik egy Magyarországon domináns hazai kereskedelmi lánc. Nyilván az ország kicsi ahhoz, hogy egy hazai lánc hatékonyságban tudjon versenyezni egy némettel, de egy V4 már elég nagy lehetne.

Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Bejelentkezés