Az újonnan eladott autók 45%-a hibrid vagy elektromos Magyarországon

2021. július 28. 10:35
Jelentősen megugrott 2021. első félévére a hibrid hajtású személyautók eladási aránya itthon, a tavalyi 27%-ról 43%-ra nőtt.

Az első félévben forgalomba helyezett 64 800 autónak már 43 százaléka rendelkezett kiegészítő elektromos motorral, szemben a tavaly tapasztalt 27 százalékkal – adta hírül a HVG.hu, a JóAutók.hu-ra hivatkozva.

A mostani Suzukikban vagy a Fiatokban nem találunk már teljesen benzines modellt, mindegyik autó rendelkezik már elektromos rásegítéssel. Vélhetőleg a gyártókat elsősorban a 2021-től szigorodó uniós károsanyag-kibocsátási normák kényszerítették.

Nyitókép: MTI/Rosta Tibor

Összesen 74 komment

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja.
Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi.

A légellenállás erő, melynek leküzdéséhez szintén erő kell. Erő x elmozdulás = munka/energia.
A légellenállás függ a homlokfelület nagyságtól, alakjától, valamint a sebességtől (négyzetes összefüggés).
A SUV esetében mind a homlokfelület nagysága, mind alakja (ebben az autó hasmagassága is szerepet játszik, és nem csökkentő tényező) növeli a légellenállást.
Emellett a kerekek gördülési ellenállása is nagyobb.
Summa summarum: nagyobb erő legyőzéséhez nagyobb erő kell, mely adott úton több energiát igényel. Energia pedig az üzemanyagból van.
Bár nagyon szájbarágós, de, ha nem irónia okán játszod a hülyét, akkor talán ilyen didaktikusan számodra is érthető. Egyébként ez ált. iskola 7. és 8. osztályos fizika. Se több, se kevesebb.

Akkor neked is írtam. Számomra hihetetlen, hogy az ált. iskolai fizika alapjait nem ismerő emberek tudnak írni.

Sőt, egy sportautó légellenállása meg kamion-közeli. Csak ott hasznos irányban (lefelé) ébrednek erők.

És 15-20 év múlva hová dobod ki?

Az erőmű nem sugároz, szarkofág nem kell (Csak, ha felrobbant.). A kimerült fűtőanyag pedig mehet vissza, ahonnan kinyerték (régi uránbányák meddőibe), ott nyugodtan sugározhat tovább, hiszen az eredeti formájában is azt tette.

A motoros légellenállási együtthatója is igen magas, különösen, ha felegyenesedve ül, nem aerodinamikus a bukója, és még oldaltáskát is cipel. Lehet akkora, mint egy kisbuszé.

Na de a sugárzási összenergia kisebb lett, hiszen hasznos energiát termelt a rendszer.

A termodinamika I. törvénye természetesen érvényes, de itt az anyagot is be kell venni az összenergia számításába. Ennek persze nem sok köze van a rendszámhoz, amit írtál, hiszen a tömeg jó részét alfa részecskék viszik el, de látszik, valamit valahol olvastál erről.
A nagy aktivitású plutonium a maradék uránnal újra felhasználható atomerőművekben (MOX üzemanyag), és a végén:
"A kiégett fűtőelemek kezelése
Az atomerőművek kiégett fűtőelemeinek biztonságos kezelésére jelenleg több megközelítés létezik. Az egyik a nyitott fűtőelem ciklus, amikor a kiégett kazettákat feldolgozás nélkül, közvetlenül helyezik el mélységi geológiai tárolóban."
Forrás: rhk.hu

Ez a stabil és biztonságos, azaz garantált működési időtartam? Akkor engem átvertek, mert 10 év garanciát adtak, ráadásul a hatásfok is folyamatosan csökken.

Erre még csak szükség sem lenne, ha fel lenne számolva az autóvizsgáztatási maffia, meg úgy általában a mindent okosba' megoldás.

"A fogyasztása meg... egy "valódi" hibrid Volvo XC60/90 kevesebbet fogyaszt városban, mint bármelyik nem-SUV Suzuki. Ha napelemről töltögetik, még inkább környezetkímélőbb."
Na ez, ami tételesen nem igaz. A plug-in hibridek, full elektromos autók (akkumulátorok), a napelemek gyártási környezetterhelése, valamint a felhasznált energiamix CO2 kibocsátása valahogy mindig kimarad a zöldek környezetterhelési érveiből.

De ügyes vagy!
És hogy jön ki a képlet? Azt is tudod?

1. Nem tudod, mert te csak feloldottad a fizikai jeleket. :-)
Amúgy a fénysebesség átléphetetlenségének ismeretében (nem Einstein, jóval korábbi ismeret) a mozgási energia képletéből (E=1/2mxv2) határérték-számítással 3 sorban levezethető.
2. Nem ez alapján robbant, hanem a folyamat végén,ha megmérnénk az összes megmaradó és keletkezett részecske nyugalmi tömegét, ez lenne a deficit.

35. Bocs, elütés. De azt sem látom.

"És ezen egyenlet azért is elgondolkodtató, mert tulajdonképp az összes anyag amiből te is vagy nem más mint energia."

Hát nem. Sem a klasszikus fogalmakkal leírható energia, sem a klasszikus megfogható anyag, hanem mindegyik egyszerre, és még ennél is jóval több.

Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Bejelentkezés