„Viszont a mostani tender három éves ciklusának nettó 1,859 milliárdos értéke éves bontásban átlagosan mintegy 620 millió forint. A BKV az ellentmondásos helyzetre lapunknak egyfelől leszögezte, hogy a szerződés a felek aláírásától lép hatályba, ami még nem történt meg. Ennek oka feltehetően a csaknem féltucatnyi, részben folyamatban lévő vitarendezési kérelem, hiszen a szerződéskötési moratórium június 21-én lejárt” – írja a Világgazdaság.
Ezek szerint, bár elméletben nem lenne kizárt, hogy az idén is legyen menetrendi hajóközlekedés a Dunán, a BKV mégis úgy fogalmazott, hogy 2021-ben a jelzett forráshiány miatt nem indítja el.
„Az eredetihez képest drágábbnak tűnő konstrukció kapcsán az éves üzemeltetési díj elvi maximuma csak becsülhető, mert a 60 ezer menetrendi üzemórát számos tényező befolyásolhatja, így például az időjárás, vagy a vízállás, de az üzemórák száma a mindenkori rendelkezésre álló fedezet alapján is csökkenhet. A BKV tehát nem vállalt kötelezettséget évi 20 ezer üzemóra megrendelésére, és évi több, mint 600 millió forint kifizetésére sem” – hangsúlyozták a cégnél. Azt is kiemelték, hogy 2012 óta külső partnerek bevonásával látják el a hajózási tevékenységet, mert a BKV nem rendelkezik hajózó személyzettel.