A posztban rámutatnak arra is, hogy a vágányok átépítése ielőregyártott elemek használatával történik, emiatt a helyszíni munkavégzés meglehetősen gyorsan haladhat. Az elmúlt években azonos technológiával végzett felújítások tapasztalatai alapján a szóban forgó munka kivitelezési ideje legfeljebb 3 hét, ezért ilyen hosszú ideig tartó lezárás sem indololt.
Igencsak ráérős a felújítás
„A kivitelező vállalkozók kényelmes időbeosztása tehát ezúttal is prioritást élvezett a város lakóinak érdekeivel szemben. Egy ilyen rövid pályaszakaszon majdnem két hónapot szöszmötölni, ezzel utasok ezreinek indokolatlan mértékű kényelmetlenséget és menetidő-növekedést okozva súlyos felelőtlenség, és több más hasonlóan elhibázott projekhez hasonlóan – mint az M3-as metró felújítása, a H7-es hév vagy a Nyugati pályaudvar indokolatlan lezárása – szintén hozzájárul a Budapest élhetőségét nagyban romboló tömeges autóforgalomhoz” – írják.
A Közlekedő Tömeg szerint szintén hanyagság, hogy a változásról mindössze két nappal a lezárást megelőzően adtak tájékoztatást.
„Álláspontunk szerint a Nagyenyed utcai vágányok felújítását a Lánchíd lezárása előtt kellett volna elvégezni, vagy megvárni vele a hídfelújítás végét. Mivel a pályaszakasz bontása megkezdődött, ez már nem opció, ezért most azt várjuk a BKV-tól és a BKK-tól, azonnal intézkedjenek a munka felgyorsításáról, és az 59-es villamos legkésőbb július közepétől ismét közlekedjen teljes vonalon” – írják.