Érezze át végre minden újságíró: laptopja mögül vagy kamerák előtt a lelki-szellemi közjót kell szolgálnia!
Megette a fene azt a győztes választást, aminek egy megrongált erkölcsiségű és lelkű tömeg fog ujjongani. A szépirodalmat már a modernség is (Nemes Nagy Ágnes szavával) „szépségfogyókúrára” fogta, ezért is egyre kevesebben kíváncsiak arra a gebére, aminek semmi köze már Pegazushoz. Ráadásul íróink, költőink többsége lemondott arról, hogy ösztönző szereplője legyen a közgondolkodásnak (az elrettentő ellenpéldákat most nem hánytorgatom fel). Ugyanakkor a mai nemzedékek éppúgy vágynak a szépre és az igaz gondolkodásra, mint a korábbiak. Ezért a mai újságíró küldetése lehetne az is, hogy valamit átmentsen abból, amit a régiek a szépirodalomból kaptak meg. Hogy ha hétköznapibb eszközeivel is, de a szellemi, erkölcsi és esztétikai értékek világába merítse az olvasót. Ám hogyan ér célba akár csak egy szellemesebb megállapítás – vécéfirka-reminiszcenciák körítésében?
Korunk újságíróit szinte összepréseli közönségükkel az internet és minden más visszacsatolási lehetőség. Az ismertebb médiamunkást bejelölgetik, cikkeit, műsorait lájkolják, alákommentelik. Szinte a bőrünkön érzékelhetjük, olvasóink, nézőink, hallgatóink miben vannak bőviben vagy szűkiben, mire vágynak, érezzük a vitakultúra romlását, a durvulást, de a fel-feltörő igényességet is. Nem egyszer megszégyenítenek minket fogalmazásbeli leleményeikkel, vélelmeik pontos, végleges megformálásával. A legjobbat akkor tesszük velük, ha szem előtt tartjuk Pál apostol intését, még ha az őskeresztényeknek szólt is:
„Semmi rothadt beszéd a ti szátokból ki ne származzék, hanem csak ami hasznos a szükséges építésre, hogy áldásos legyen a hallgatóknak.”
A „politikailag korrekt” beszéd persze lebontandó. Ellentétben az értelmes, szennyezetlen sajtónyelvvel.