Volt munkahelyével és extanácsadójával készíttetett kutatást Karácsony

2021. február 17. 7:00
A főváros imázscége megbízta Karácsony Gergely volt munkaadóját és extanácsadójának cégét, hogy készítsen kutatást a vakcinákról, amiben valamiért a pártpreferenciákra is rákérdeztek. Aztán kiszivárogtatták a HVG-nek a közpénzből készült, de mégsem nyilvános felmérést.

Közvéleménykutatást készíttetett a Karácsony Gergely vezette fővárosi önkormányzat hivatalos turisztikai, kulturális és marketing szervezete, a Budapest Brand Nonprofit Zrt. a budapesti lakosság vakcinákhoz való hozzáállásáról. A hírről beszámoló HVG cikke szerint a kutatásra a fővárosnak egy oltással kapcsolatos tájékoztató kampányhoz volt szüksége. 

Az nem teljesen világos, hogy a főváros imázscége miért indít bármilyen egészségügyi kampányt olyan témában, amelyben az országos állami szervezetek illetékesek, de számos más kérdés is felvetődik a témával kapcsolatban. Mindenekelőtt az, hogy miért költ ilyesmire a főváros, amikor Karácsony Gergely főpolgármester szerint épp nagyon kevés a pénzük?

Karácsony-közeli cégek megbízásai

Az sem egyértelmű, miért nem egy, hanem rögtön két közvéleménykutatót bíztak meg a projekttel. Felvetődik még emellett, miért éppen a Mediánt – Karácsony Gergely volt munkahelyét – és a 21. Kutatóközpontot – Karácsony Gergely volt tanácsadójának cégét – bízták meg a feladattal.

Kérdés az is, hogy egy vakcinákról szóló kampányhoz mi köze a budapestiek pártpreferenciáinak

(merthogy erre is rákérdeztek a kutatásban).

A kutatás egyébként jelen pillanatban nem elérhető sem a Medián honlapján, sem a 21 Kutatóközpont oldalán (előbbi oldala nem is működik). Nem tudni tehát, hogy a HVG honnan értesült a belsős információkról (más médiumok csak a portáltól átvéve jelentették meg a hírt).  

A felmérés egyik fő állítása, hogy a „fővárosi fideszesek” is a kínai vakcinában bíznak a legkevésbé.

A történet tehát: egy Karácsony Gergely főpolgármester alá tartozó fővárosi cég megbízza Karácsony volt munkaadóját és korábbi tanácsadóját egy kutatással. A turisztikai imázscégnek végzett kutatás eredményeiben a megkérdezettek pártpreferenciái is szerepelnek.

A közpénzből végzett felmérés részletes eredményei a köz számára nem elérhetőek, de a HVG valamiért mégis hozzáfért az eredményekhez, amelyek egy részét, az általuk preferált adatokat kiválogatva közölték. Lényeges adalék a történethez: az Opten céges adatbázis szerint Szauer Péter, a HVG-t kiadó HVG Kiadó Zrt. vezérigazgatója minősített többségű szavazati joggal rendelkező tulajdonos a Medián Kft.-t részben birtokló CD Press Kft.-ben. 

Válaszok egyelőre nincsenek 

A Fővárosi Önkormányzat és a Budapest Brand sajtóosztályát közel egy hete levélben kérdeztük az ügyben. Az alábbi kérdéseket tettük fel nekik: 

– Miért éppen a Mediánt és a 21 Kutatóközpontot bízták meg a kutatás elkészítésével?

– A szerződéskötést megelőzte-e nyílt verseny?

– Miért csak a HVG-hez jutott el a kutatás?

– Nyilvánosan elérhető-e a kutatás teljes anyaga vagy annak bármely részlete?

Mivel egyelőre semmilyen válasz nem érkezett, közérdekű adatigényléssel fordulunk a Fővárosi Önkormányzathoz, mert úgy gondoljuk, a budapestieknek joguk van tudni, mire és miért költi a pénzüket.

Összesen 100 komment

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja.
Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi.

Nem programmal, nem jövőképekkel akarják megnyerni a választást, hanem uszítással, csalással és idegen beavatkozással..
Semmi jövőképük nincs, csak személyes ellenpropaganda, gyűlölet.
Ahogy Bidennel átverték az amerikaiakat, azt akarják Magyarországon.
Jelszavuk, amint Rákay írja: "Ugyanitt, nálunk jó állapotban lévő Magyar haza, olcsón eladó!"

Fogadnék, hogy nem is volt kutatás.
Megírták az elvárt eredményt.

"11 millió illegális bevándorló állampolgárságát támogatná Biden"
A lekváros csirkék meg 36 millió migráns Európába hozatalát, kezdetnek...
Ezért járnak Soros-Brüsszelbe feljelentgetni, meg a 36 millió új munkaerő részleteit lepapírozni...

Tényleg nem érte volna meg:-)

Ebben biztos lehetsz, még akkor is ha te és az elvtársaid örök életűek.

Nagyon hatásos lista, grat.

Mert a botrányhírek - függetlenül, igazak, vagy hazugak - mindennél jobban foglalkoztatják az embereket.
Ha van kettő hír, az egyik a botrány, a másik az, hogy a kormány vásárolt 60 darab modern buszt a fővárosnak, garantált, hogy az első "hír" marad toronymagasan az emberek fejében.
Ezt jól tudják Karácsonyék, egész életükben nem végeztek munkát, ellenben az egész banda kommunikációs - értsd: hazugságügyi - szakértékből áll...

Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Bejelentkezés