Ha az eredeti forgatókönyvnek megfelelően halad a folyamat, március végére lehetővé válhat a szerződés megkötése a hitelfelvétel kapcsán. A lap forrásai úgy értékeltek, hogy a kölcsönből vásárolt buszok némiképp költségesebbek, mint ha a BKK megrendelné a szolgáltatást – ráadásul ebben az esetben a banki finanszírozás sem terhelné a fővárost –, ám ezzel elérhető a buszpark fiatalítása.
A főváros részéről a BKK reagált a napilap érdeklődésére. Írásos válaszában a társaság kiemelte: a fővárosi közösségi közlekedés szolgáltatási minőségének meghatározó eleme, hogy milyen ütemben újítható meg Budapest járműparkja, ezen belül az autóbuszflotta. „A mindenkori városvezetés szándéka a járműpark folyamatos megújítása. A Fővárosi Önkormányzat vezetése is eltökélt abban, hogy az elfogadott buszstratégiával összhangban a flotta fiatalításával tegye versenyképesebbé Budapest tömegközlekedési szolgáltatását” – szögezték le a közlekedési központnál.
A konkrét részletekre nem tértek ki, de azt megerősítették, hogy a buszpark megújításával kapcsolatban zajlanak a vizsgálatok. Az is közölték, hogy a tervek szerint Karácsony Gergely főpolgármester mostani ciklusában, ha van rá lehetőség, a fővárosi tulajdonú BKV új autóbuszokat kíván beszerezni. Azt azonban a BKK is jelezte, hogy mindehhez megfelelő forrásokra van szükség. „Ha a finanszírozási lehetőségek nem adottak, a másik lehetőség a szolgáltatásbeszerzés. A kapcsolódó vizsgálatok jelenleg is zajlanak, és várhatóan 2021 első felében zárulnak majd le” – közölte a BKK.