Még mindig sokan vannak, akik szerint Charles Darwin evolúciós tana ellentétben áll a bibliai teremtéselmélettel, akárcsak az egész természettudomány a kereszténységgel és egyáltalán bármilyen vallással. Pedig az ősrobbanás elméletének egyik fontos teoretikusa egy belga fizikus pap, Georges Lemaître volt, sőt XII. Piusz pápa 1951-ben ki is állt egy beszédében amellett, hogy ez egy lehetséges magyarázat.
Az ősrobbanás elmélete a világ eredetére mutathat rá, az evolúció pedig az élővilág kialakulását, változásait magyarázza. Azonban mindkettő csak arra ad választ: hogyan a világ, arra viszont nem, hogy honnan a világ. Magyarán, egyik sincs ellentétben az istenhittel, a teremtés hitével. A Biblia beszéde képes, szimbolikus beszéd, amely inkább az emberiség drámáját mutatja be, illetve etikai és a transzcendens igazságokra vonatkozó útmutatásokat ad, a fizikai-biológiai világ felfedezését és magyarázását meghagyja a természettudósoknak.
Sipos Imre, egy kis szerzetesközösség biológusvégzettségű tagja arra vállalkozott, hogy bemutatja az evolúciót és a teremtéselméletet a keresztény teológia fényében, kontextusában. Mint arra Imre testvér rámutat: már a
4–5. században élt egyik legnagyobb egyházatya, Szent Ágoston is felhívta rá a figyelmet, hogy a teremtéstörténetet nem szabad szó szerint értelmezni.
Az író, festő- és előadóművészt, a Budapesti Református Cigány Szakkollégium vezetőjét egyebek mellett a romapasztorációról, Krisztus cigány hangjáról, a pokolról és az isteni fényről kérdeztük. Interjúnk.
Az Ars et Viriditas egyszerre 1) értékközpontú és alkotó szemléletű életrend, munkaéthosz; 2) az emberi tevékenységek minőségi színvonalán nyugvó ökológiai alternatíva; 3) közösségi hálózat.
„Ma egy kicsit egyenesebb a hátunk, magasabbra emeljük a tekintetünket, és jobban csillog az arcunk is. Jó áll nektek az űrkutatás” – jelentette ki Kapu Tibor kutatóűrhajós a Liszt Ferenc repülőtéren, miután hazatért Amerikából.