A vörös vonal határán: veszélyes hónapok következnek, Magyar Péter terve nem hagy kérdőjelet

Történelmi időszak következik Európa életében, nagyon nem mindegy, hogy ki fogja vezetni Magyarországot 2026 után.

Már idehaza is létezik egy bizonyos gondolkodásmód, amely össze akarja házasítani a kereszténységet a queer vonalával.
„A queer kifejezést sokszor használják az LMBTQ+-közösség leírására, mert az összes betűt magába foglalja. Létezik a világban, és már idehaza is egy bizonyos gondolkodásmód, amely össze akarja házasítani a kereszténységet a queer vonalával. Ennek alátámasztására megjelentek az elfogadás tanának teológiai doktorai, akik (látszólagos) tudományossággal, a Biblia örök kijelentéseire támaszkodva hirdetik, terjesztik egyedi, mégis kereszténynek beállított nézeteiket. Legutóbb, meglepő módon, a National Geographic decemberi számában jelent meg írás ebben a témában...
»A queerteológia újfajta perspektíva. A Bibliát az LMBT-lét szempontjából közelíti, így kutatja fel a bibliai szövegben az elhallgatott hangokat« – fejtegeti a lapban Gyárfás Judit, a Wesley János Lelkészképző Főiskola teológia-lelkész szakos hallgatója, a Magyarországi Evangéliumi Testvérközösség lelkészi munkatársa.

Gyárfás kezdetben melegjogi aktivistaként írt cikkeket. »A nagy fordulat négy éve jött el, amikor a református közösségben felnőtt, hívő Judit kijutott a Keresztény LMBT Csoportok Európai Fórumára, a svédországi Göteborgba« – olvasható a National Geographic decemberi számának »Két részem eggyé vált« című cikkében, amely szerint nemcsak a meleg, de a heteroszexuális hívőnek is újfajta szemléletet adhat a queerteológia.
A teológushallgató megvallja, hogy a benne lévő két rész eggyé vált, amikor találkozni látta a vallást és a melegaktivizmust. Mindez azóta felvállaltan a küldetése lett. Ebben segítették a lelkészképzőn szerzett tanulmányai, amelyekben a kereszténység kéz a kézben haladt a genderrel és a queer vonallal.
Gyárfás Judit Perintfalvi Rita »feminista teológust« tekinti mesterének és példaképének, aki szerint a Bibliát nem lehet csupán ókori szövegnek tekinteni, és szó szerinti, fundamentalista módon értelmezni. »Ahhoz, hogy a modern kor emberét is meg tudja szólítani a Biblia, olyan modern elemzési módszereket érdemes alkalmazni, amelyek képesek a bibliai szövegeket megszabadítani az ókori keretekből és a kulturális normákból fakadó, a szövegekre rátelepedő erőszak-potenciáltól« – osztja meg egyedi nézeteit a »katolikus teológia doktora, a Grazi Egyetem Katolikus Fakultásának tanára«.”