Lázár János fogadta az első villamost Hódmezővásárhelyen

2020. december 2. 20:43
Komoly bejelentést tett Hódmezővásárhely országgyűlési képviselője az épülő traim train villamosvonal kapcsán.

A tegnap esti órákban tett bejelentést a Facebookon Hódmezővásárhely és térségének országgyűlési képviselője. Lázár János, az épülő traim-train kapcsán posztolt, amikor a vonalon sikeresen végighaladt a Szegedi Közlekedési Társaság karbantartó villamosa. Lázár János a sikeres próbaútról videósorozatot is megosztott közösségi oldalán, melynek utolsó epizódja végén keresetlenül adott hangot felszabadult örömének.

A beruházás részeként 4,7 kilométernyi villamos- és felsővezeték készült el Hódmezővásárhelyen európai uniós és kormányzati támogatással. A  jövőben a vonalon 20 perces követési idő lesz tartható 8 szerelvénnyel, további négy szerelvénnyel csúcsidőszakokban akár 15 percenként is indíthatók a vasút-villamosok. A két csongrád-csanád megyei város között az utazási idő hozzávetőleg 25 percre rövidül ezáltal, mely jelenleg még személygépkocsival is minimum 33 percet vesz igénybe.

Szegeden a tram-train a már meglévő 1-es villamos vonalán halad egészen a Nagypályaudvartól, majd a várost elhagyva dízel üzemű vasútként érkezik meg Hódmezővásárhelyre, ahol a most átadott 4,7 kilométernyi szakaszon újra villamosként fejezi be útját. A szerevények a Stadler Rail Valencia Stadler-CityLink típusú kocsijai, melyek villamos üzemmódban 70, dízel üzemmódban 100 kilométer/órás sebességgel képesek haladni. 

Összesen 69 komment

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja.
Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi.

Ez simán lehet. Azért Orbán nem örök életű, előbb-utóbb kell neki utód. Lázár szerintem erre gyúr.

Azért ez egy országos szenzáció. Villamossal mehetsz Szegedről Hódmezővásárhelyre? Akkor hány város is ez? Létrejön egy déli nagyváros.

Te vagy kényeskedő urigyerek. A vonatnak 2-2 megállója van Szegeden és Vásárhelyen. Ennek a cuccnak lesz vagy 20. Háztól szállít a melóhelyre.

OK, de szerintem az utasokat nem ez érdekli, hanem a menetidő, és a szükséges gyaloglás lecsökkenése. Valahol azt olvastam, hogy egységes városnak az tekinthető, ahol 1 órán belül minden pont elérhető a lakosok számára az adott korban rendelkezésre álló közlekedési eszközökkel. Jó, nem ilyen egyszerű, de azért szempont.

Moszáj lesz kipróbálni: arról a vidékről származom. Majd megírom, milyen volt.

Na igen. De azért HÉV-et beépíteni Vásárhely főutcájára nem lett volna könnyű. Ezt meg be lehetett.

Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Bejelentkezés