Közelebb került a megvalósuláshoz a Budapest – Varsó gyorsvasút

2020. október 22. 16:49
Egy 300 kilométeres óránkénti sebességű vasút építése megtérülő lenne a térség számára – véli Szijjártó Péter.

Szijjártó Péter magyar külügyminiszter Andrzej Adamczyk lengyel infrastrukturális miniszterrel aláírták a Budapest és Varsó között tervezett gyorsvasútról „azt a koncepcionális dokumentumot, amelyet majd benyújtanak az uniós támogatás megszerzése érdekében” – számolt be az MTI.

Szijjártó Péter megerősítette, hogy a gyorsvasút megvalósíthatósági tanulmánya magyar részről a jövő év elejére elkészül. „A köztes dokumentumokból világosan látszik, hogy egy 300 kilométeres óránkénti sebességű vasút építése megtérülő lenne a térség számára, biztosítaná egyrészt az észak-déli összeköttetést, valamint kapcsolódást a nyugat-európai gyorsvasúti rendszerhez is” – mondta el a külgazdasági és külügyminiszter.    

Szijjártó Péter lengyelországi útja során, ma délelőtt Magyarország főkonzulátusát is megnyitotta Gdanskban. A miniszter tegnap  Varsóban tárgyalt Zbigniew Rau lengyel külügyminiszterrel, melyen megerősítették közös állásponjukat, miszerint az uniós források mindkét országnak járnak. A miniszter elfogadhatatlannak nevezte, hogy Varsót és Budapestet zsarolással megpróbálják rávenni arra, hogy akár migrációs, akár más politikájukat megváltoztassák.  Mindkét ország elutasítja az Európai Bizottság új menekültügyi paktumát is, amely a tárcavezető szerint „ugyanazt az elvet képviseli, mint amit a bizottság az elmúlt öt esztendőben képviselt”

A fehéroroszországi helyzetet illetően a két miniszter megállapodott abban, hogy Magyarország segítséget nyújt Lengyelországnak, hogy amíg a lengyelek nem tudják helyreállítani minszki képviseletüket, Magyarország vízumokat ad ki Lengyelország nevében is. Szijjártó és Rau megállapodtak a keresztényeket támogató politika folytatásában, mely során Jordániában működő keresztény kórházaknak egészségügyi felszerelést szállítunk, hogy szíriai menekülteket tudjanak ellátni.

(Forrás: MTI. A fotó illusztráció.)

Összesen 23 komment

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja.
Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi.

Én a "nyomvonalra" lennék nagyon kíváncsi! Az lenne a logikus, ha Bécs felé is elágazna és csatlakozna a nyugati gyorsvasuti hálózatra. A TGV (francia) már eléri úgy tudom Zürichet és Strasbourgot és van német (meg olasz és spanyol) hálózat is. Rövidebb távokra jobban megérné, mint a repülő. ( A repterek a városoktól úgy 20-30 km-re vannak, ki kell érni vagy két órával előbb etc., a pályaudvarokat meg a városközpontokba építették.) Nem véletlen, hogy Bécsbe csak ritkán repül az ember.

Remek lenne! Bárcsak minél előbb!
Krynica Zdrój felé (kelet-Szlovákia) VAN pálya, nagyon rossz állapotban.

Ez nekünk jó lenne, de csak nekünk és Kelet-Szlovákiának. Jó, nekünk mi vagyunk a legfontosabbak.

Krynica Zdrójban is érdemes nyaralgatni, nagyon szép. A legközelebbi Zakopane, Szilézia (alsó-felső-király-ász) is tök szuper, de az szintén már messzebb van.

Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Bejelentkezés