Szijjártó: Az egyiptomi-magyar gazdasági együttműködés legnagyobb eredményét értük el

2020. október 1. 15:55
A Dunakeszi Járműjavító Kft. 674 vasúti kocsit fog legyártani az egyiptomi nemzeti vasúttársaságnak a következő három évben.

A magyar vasúti járműgyártás az eddigi legnagyobb megrendelését kapta az egyiptomi nemzeti vasúttársaságtól, ez a két ország közötti gazdasági együttműködés valaha volt legkomolyabb eredménye – jelentette ki a külgazdasági és külügyminiszter csütörtökön Kairóban. Szijjártó Péter arról tájékoztatta az MTI-t, hogy az egyiptomi vasúttársaság az összes általa használt vasúti kocsi nagyjából egyharmadát lecseréli, és az erről kiírt tendert egy magyar-orosz konzorcium nyerte, így 674 kocsit a Dunakeszi Járműjavító Kft. fog legyártani a következő három évben.

Körülbelül egymilliárd eurós megrendelésről van szó, amelynek így több mint fele a magyar gazdaságba áramlik – mondta, hozzátéve, hogy a beruházáshoz az Eximbank nyújt hitelt az egyiptomi államnak. A miniszter közölte azt is, hogy egyeztetések folynak a két ország közötti együttműködés további kiterjesztéséről, például mozdonyok szállításáról, illetve egyiptomi vasúti mérnökök és szakértők magyarországi képzéséről. Szijjártó Péter találkozik többek között az egyiptomi külügyminiszterrel, a közlekedési miniszterrel, valamint a kereskedelmi és ipari miniszterrel is.

(MTI)

Összesen 35 komment

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja.
Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi.

Fékezőnek küldjük el nekik Karácsony Gergely Szilvesztert, mozdonyvezetőnek Gyurcsány Ferencet.

:-)))))))))))
Metró nem jár Egyiptom felé:-)
Én támogatom Szíjjártó helikopterezését, míg Hadházy fizetése kidobott pénz.

Még a '30-as évekbóben nyerte meg a Ganz a teljes egyiptomi vasútfejlesztést. Azt is olvastam valahol, hogy ennek révén ott a mozdonyt madzsarinak hívják. Ifjabb Horthy Miklós mint a Magyar-Egyiptomi Kereskedelmi Rt. ügyvezető igazgatója hozta össze az üzletet. A fiatalember igen jó kapcsolatokat ápolt az egyiptomi uralkodócsaláddal, különösen annak egyik nőtagjával.

Válaszok:
lynx | 2020. október 2. 6:08

Adtak el Kínába is.
A Kínaiak még mindig használják ezeket.
Nincs hozzájuk alkatrész, nincs gyár, viszont kellenének, mivel ezeket olyan nomád vonalakon járatják, amiken más nem megy el. Nincs elektronika, igénytelen az üzemanyagra, szerviz nem szükséges. Esik, fúj, fagy, ezek mennek, no problem.
A motor viszont kopik, sok millió km után kell pl új dugattyú bele.
Néhányan a kínai igényre a régi öregek közül rámozdultak és a régi tervek alapján legyártották a pótlásokat. Már csak úgy becsületből.
Van ez így. A kínaiak tudják.

Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Bejelentkezés