MotoGP-pálya épül Hajdúnánás határában

2020. június 20. 18:01
A beruházás, amely a pályaépítés mellett kiterjed a kiszolgáló-létesítmények, tréningközpont, konferenciaközpont, szálloda építésére is, 65 milliárd forintba kerül. Az első motorversenyt 2023-ban tartják meg.

A magyar kormány korszerű, multifunkciós, gazdaságosan üzemeltethető versenypályát épít Hajdúnánás külterületén, amely alkalmas lesz egyebek mellett a Forma-1 motoros megfelelője, a világ első számú gyorsaságimotoros-versenysorozata, a MotoGP futamainak befogadására is – jelentette be az innovációs és technológiai miniszter szombaton Hajdúnánáson.

2023-ban lesz az első verseny

Palkovics László a projektindító sajtótájékoztatón azt mondta: a beruházás, amely a pályaépítés mellett kiterjed a kiszolgáló-létesítmények, tréningközpont, konferenciaközpont, szálloda építésére is, 65 milliárd forintba kerül. A MotoGP jogtulajdonosával, a Dorna Sports-cal kötött megállapodás nyolc évre szól, az első versenyt 2023-ban rendezik meg a kelet-magyarországi pályán –jelezte a miniszter.

Kitért arra, sokan megkérdőjelezik, hogy a koronavírus-járvány utáni helyzetben az ilyen beruházások alkalmasak-e arra, hogy a gazdaságot minél hamarabb átsegítsék a növekedési pályára. A tárcavezető határozott igennel válaszolt erre a kérdésre, meggyőződése szerint az ilyen és hasonló komplex fejlesztések eredményezik egy-egy régió kiemelkedését, a MotoGP beruházás eredményeként pedig Győr és Kecskemét után Debrecen, illetve a kelet-magyarországi térség is a magyar járműipar központjává válik.

Palkovics László beszélt arról is, hogy a kormány elfogadta az autó-motorsport stratégiát, amely kiterjed az infrastruktúra-fejlesztésre, az oktatásra és edzőképzésre, illetve a sportág jövőbeli támogatására is. A tárcavezető köszönetet mondott az eseményen jelenlevő Talmácsi Gábor gyorsaságimotoros világbajnoknak, aki „rátette Magyarországot a MotoGP térképére", ami nélkül nem épülhetne ilyen versenypálya Magyarországon. Olyan aszfaltcsíkot építenek, amilyen még nincs a világon, és a sport mellett a közlekedésbiztonsági képzéseknek is helyet biztosít a jövőben – tette hozzá a miniszter.

Kósa: A motorosok a mai hajdúk

Kósa Lajos országgyűlési képviselő a leendő pálya helyére utalva felidézte az egykori bátor hajdúkat, akik szürkemarhák százait hajtották nyugati városokba és hozták vissza a pénzt a hosszú úton számos megpróbáltatást kiállva. Azt mondta: „a motorosok a mai hajdúk", a természet barátai, „kell hozzá elszántság". A politikus hozzátette, a leendő MotoGP pálya Hajdúnánás határában, a Debrecen, Miskolc, Nyíregyháza háromszög súlypontjában helyezkedik majd el, és jelentős mértékben hozzájárul a térség gazdasági, turisztikai fejlődéséhez.

Kósa Lajos meggyőződése szerint a nagyvárosi közlekedés problémáira a „kétkerekű közlekedés lehet a megoldás", a MotoGP pálya mellett kialakításra kerülő tréningközpont pedig ebben is segíthet. Az építkezéssel Kelet-Magyarország felkerül a világtérképre, a beruházás az egész ország számára marketing és turisztikai érték – fűzte hozzá Kósa Lajos.

Tiba István, a térség országgyűlési képviselője és Szólláth Tibor, Hajdúnánás polgármestere egyaránt a sportberuházásnak a régió gazdasági, turisztikai fejlődésére gyakorolt várható jótékony hatásáról beszélt.

Talmácsi Gábor azt mondta, a MotoGP a piramis csúcsa, a világ negyedik legnézettebb sportja. Jelenleg évi 20 futam szerepel a versenynaptárban, amire a hajdúnánási pálya elkészül, 22-ben maximálták a versenyek számát, ezek közül az egyik Magyarországon lesz. A 125 köbcentiméteres (jelenleg Moto3) kategóriában világbajnok versenyző fontosnak nevezte az utánpótlás nevelését a motorsportban.

Hermann Henrik, a Magyar Motorsport Szövetség elnöke jelezte: számos világ- és Európa-bajnokság helyszíne Magyarország, csupán Debrecenben évi két-három salakmotor-versenyt rendeznek. A járvány miatt az idén eddig csak két motoros világversenynek adott otthont Budapest, de már készülnek a harmadikra, az oldalkocsis motoros világbajnokságra – fűzte hozzá.

(MTI) (Kép: MTI Fotóbank)

Összesen 141 komment

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja.
Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi.

Amennyire örültem az önvezető autók tesztpályájának, annyi kétségem van ezzel kapcsolatban. A Hungaroringet a csapatok nemcsak a pálya miatt kedvelik, hanem a Főváros ( kitűnő hotelek, éttermek etc.) közelsége miatt is. Ez a Moto GP pálya egy kisváros mellett Debrecen és Nyíregyháza között lenne. Igaz, hogy Debrecen szépen épül ( új strand etc.), de azért még nagyon távol van Budapesttől, sok kiegészítő beruházás kell még. ( Ha a csapatok elkezdik utálni a pályát illetve a környezetet, simán kigolyózzák, volt már ilyen.)

Nincs összefüggés a kettő között:-))))
Olyan, mintha azt mondanád, micsoda igazságtalanság, hogy a melletted lévő teljen új házat építenek, pedig a tiéd roskadozik.
Más a tulaj:-))) mindkét esetben.

Nem biztos, hogy a kép azt ábrázolja, ahol a pálya lesz, lehet sima illusztráció.
Így a kép alapján nem igazán tudtam betájolni, bal szélen a Keleti lenne?
Mondjuk akkor elég közel van a Réthez, ott meg elég jó földek vannak.

Gergő mit írnak ki? Hogy akarjatok-e felújítani a Lanchidat?
Gergő ígérte, hogy megkérdezi a Budapestieket, de eddig nem tette.
A kormány meg sokadszor kérdez....

Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Bejelentkezés