Szentlélek nélkül már rég összeomlott volna az egyház

2020. május 31. 13:20
Bábel Balázs: „Ahogy a lélegeztetőgépek segítik a testet, úgy segít a szentlélek a lelkünknek, hogy ne fáradjon el.”

Pünkösdöt ünnepeljük, a Szentlélek kitöltetését. Sokak számára azonban ez az ünnep, illetve esemény csak nehezen megragadható, szinte megfoghatatlan. Bábel Balázs Kalocsa-kecskeméti érsek pünkösd mai üzenetéről, a Lélek megújító erejéről és az ember életében betöltött szerepéről is beszélt a Magyar Nemzetnek.

Bábel Balázs Kalocsa-kecskeméti érsek szerint pünkösd értelmét, jelentését és jelentőségét nehezen lehet megragadni, ahogy egy gyermekkel se könnyű szépen megértetni, mi is az a lélek. – Apám mindenesetre így magyarázta az unokáknak: Álmodtál már? Azt mondják, igen. Na, akkor tudod – meséli az atya. – Pedig ha kinyitjuk a szótárt, akkor lépten-nyomon „belebotlunk”: lelketlen ember, lelketlen vagy éppen lélekölő munka… a lélekhiány hatásairól tehát nagyon is sokat tudunk. A jólelkű, vagyis igaz, illetve a lelketlen ember ma is a két legalapvetőbb életformát jelöli.

A lélek önmagában csak nehezen, hatásaiban azonban, úgy tűnik, könnyen felfogható számunkra.

– A Szentlélek nem az Isten ereje csupán, hanem Istennek a szentháromságban személyessé váló szeretete – szögezi le az érsek. Ezért aki nem hiszi a szentlélek istenségét, az nem hisz a szentháromságban sem, és valójában nem is keresztény; hiszen ezek elválaszthatatlanul egybetartoznak. – Nem puszta teologizálásról van itt szó – jelenti ki Balázs atya –, hanem épp a legforróbb gyakorlatról, pünkösdkor ugyanis maga az Isten szólítja meg az embert, vagy úgy is is mondhatnánk: „a lelkünknek a Lelke”.

(Magyar Nemzet)
 

Összesen 68 komment

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja.
Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi.

Papa, a feltámadt Krisztus nélkül végleg meg fogsz halni, mint egy féreg.

A feltámadt Krisztus Szentlelke lét-valóság. Az apostolok negyven napon át találkoztak a feltámadt Krisztussal, akinek a teste valóságos test, mert test nélkül ember nem létezhet, de a Szentlélek-Isten végtelen létvalóságába fölvett örökkön élő test, mely egyszerre mennyei / Szentháromságos-lét / és egyszerre e világi, mert a Szentháromság léte korlátlan. Bárki befogadhatja, aki használja az eszét, szívét, s örök szeretetben óhajt élni.

Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Bejelentkezés