ITM: az uniós átlagnál kisebb mértékben esett vissza a magyar járműipar teljesítménye

2020. május 21. 20:37
György László, az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) gazdaságstratégiáért és szabályozásért felelős államtitkára elmondta: a járműipar teljesítménye márciusban az Európai Unióban több mint 30 százalékkal csökkent, ez idő alatt Magyarországon 19,8 százalékos volt a mérséklődés.

Magyarországon a koronavírus-járvány hatására az európai uniós átlagnál kisebb mértékben esett vissza a járműipar teljesítménye márciusban – mondta György László, az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) gazdaságstratégiáért és szabályozásért felelős államtitkára csütörtökön a Portfolio és a Magyar Gépjárműipari Egyesület (MAGE) Járműipar2020 című online konferenciáján.

Kifejtette, a járműipar teljesítménye márciusban az Európai Unióban több mint 30 százalékkal csökkent, ez idő alatt Magyarországon 19,8 százalékos volt a mérséklődés. Az államtitkár előadásában felidézte, hogy március közepén minden európai autógyár leállt. Az autógyárak átlagos leállási ideje Európában 29 munkanap, Magyarországon 22 munkanap volt. Magyarország a legrövidebb autógyári leállási idő tekintetében a második helyen van Svédország mögött, ahol 15 napon át szünetelt a termelés –jegyezte meg György László.

Az ITM államtitkára a konferencián ismertette a gazdaságvédelmi akcióterv főbb elemeit. A gazdaságvédelmi akcióterv öt fő terület – a munkahelyek megőrzése, munkahelyek teremtése, kiemelt ágazatok megerősítése, vállalkozások finanszírozása, a családok és nyugdíjasok védelme – mentén 2020-2022 között mintegy 9200 milliárd forint értékben avatkozik be a gazdaságba, ami a GDP 18-20 százalékát jelenti – mondta György László.

Az ITM államtitkára hangsúlyozta, a gazdaságvédelmi akcióterv kidolgozásakor arra törekedtek, hogy az elmúlt nyolc évben megteremtett egyensúlyt lehetőség szerint megőrizzék. Rámutatott arra, az ország a gazdasági akcióterv végrehajtásának második fázisában tart, azt szeretnék elérni, hogy legyenek források a munkahelyek védelme mellett munkahelyek teremtésére is.
Kiemelte, a gazdaságvédelmi akcióterv eddig több mint egymillió magyar állampolgár boldogulásához járul hozzá különböző munkaerőpiaci és képzési támogatásokkal.

Egyebek között példaként említette, hogy 17 milliárd forint értékben vettek igénybe a vállalkozások 105 ezer munkavállalóra munkahelyvédelmi bértámogatást, az elutasított kérelmek aránya 3,2 százalékot tesz ki, zömében a benyújtók adminisztrációs hibájából adódóan. A munkahelyvédelmi bértámogatást legnagyobb arányban a feldolgozóipar területéről veszik igénybe, ahová a járműipar is tartozik – tette hozzá.

Az államtitkár jelezte, hamarosan bejelentik a munkahelyvédelmi bértámogatás újabb változatát, amely – kérdésre válaszolva közölte – az eddiginél rugalmasabb lesz, és könnyebb hozzáférést biztosít a lehetőséghez. Előadásában György László szólt arról is, hogy Magyarországon a járműipari termelés 2010 óta több mint kétszeresére bővült, jelentős szerepet tölt be a foglalkoztatásban és a magyar export teljesítményében.

A koronavírus által veszélyeztetett munkahelyek számát Magyarországon 30 ezerre becsülik, megjegyezte, a feldolgozóiparban eddig 41 ezren részesültek munkahelyvédelmi bértámogatásban. A jövőre vonatkozóan reménykeltőnek nevezte az államtitkár, hogy Kínában kezd visszakapaszkodni a járműgyártás, az Amerikai Egyesült Államokban növekedett a háztartások megtakarítási rátája, Magyarországon a háztartási megtakarítások magasabb, mint két hónappal ezelőtt volt.     

Az államtitkár szerint a járvány elleni védekezés sikerességéből, az emberek fegyelmezettségéből arra lehet következtetni, ha lesz is újabb hulláma a vírusnak, gazdasági értelemben azt az ország már nem fogja annyira megsínyleni, mint az elmúlt két hónapban.

(MTI)

Összesen 12 komment

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja.
Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi.

Logikus, mert nálunk csak egy tömegautót (Suzuki) készítenek. A többi ( Merci és Audi) felső kategóriás, ahol a vevők nem a spórolt pénzből illetve hitelre vesznek kocsit.

Nekem is ez a véleményem, de más az aki Suzukit vesz, ha tud (átlagember) és más az, aki Mercedest (vezető menedzser vagy sebész).

Három Suzukim is volt eddig, de egy Mercim se.

Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Bejelentkezés