Otthagyta az MSZP-t Szanyi Tibor

2020. január 6. 7:46
„Megszüntettem az MSZP-ben viselt tagságomat és tisztségeimet. A magyar baloldalon szervezeti űr van, s ennek belakásával kívánok foglalkozni” – közölte Szanyi Tibor.

„Vízkereszt, vagy a jó boszorkány ünnepe valaminek a végét, ill. az elejét jelenti. Megszüntettem az MSZP-ben viselt tagságomat és tisztségeimet. A magyar baloldalon szervezeti űr van, s ennek belakásával kívánok foglalkozni. Aki ott van ott van, aki nincs nincs. A barátság örök” – közölte Szanyi Tibor a Twitteren.

Az Indexnek a döntése kapcsán azt nyilatkozta: „Őrületes baloldali vákuum keletkezett Magyarországon, jelenleg nincs egyetlen valódi baloldali tömörülés sem, csak neoliberális pártok működnek, holott ebben a társadalomban ma is sokan, sok fiatal is kifejezetten baloldali érzelmekkel és meggyőződéssel bír, így joggal igényli ezek hiteles politikai képviseletét”. Szanyi szerint nincs semmi meglepetés a kilépésében: „mintegy 15 éve mondom, hogy számomra az MSZP nem, vagy nem eléggé baloldali”.

(Twitter, Index)

Összesen 157 komment

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja.
Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi.

Szanyi aligha lesz képes a maga elé tűzött cél megvalósítására: a szélsőbalon a Munkáspárt is csak vegetál, TGM maroknyi közegben szólózik. Szanyi kétségbeesett és sértettségből fakadó húzása azért sem nyerő, mert ő már túl öreg egy dinamikus mozgalom létrehozására, s eddig sem bizonyult karizmatikus politikai szereplőnek. A rá jellemző zengzetes semmitmondás pedig kevés egy életképes tömörülés alapításához. Egy süllyedő hajóról lépett a politikai semmibe.

Válaszok:
Berecskereki | 2020. január 6. 8:52
kalotaszeg | 2020. január 6. 9:19

Hát ez az. Most külön lesz, aztán beszáll az összefogósdiba?

Szerintem tévedsz.
Gyurcsány DK-ás pártjáról is sokan úgy gondolták eltűnik a süllyesztőbe. Láss csodát, ma az ellenzék meghatározójává lett. Gyurcsány 58 éves, Szanyi csak 5 évvel idősebb. A kor egy politikusnál nem döntő tényező, főleg akkor, ha van két millió körüli idős baloldali szimpatizánsú szavazó.
Gyurcsányra nem jellemző a semmitmondás, vagy a Momentumra?

Sok minden függ attól, hogy az értelmiségből, médiából kik állnak mellé mögé és a szavazókat hogyan tudja megnyerni. Az országgyűlési, majd az önkormányzati választás kapcsán érzékelhettük, hogy a baloldali szimpatizánsú szavazok hogyan vándorolnak át egyik pártból a másikba. Így megtörténhet, hogy az MSZP-től teljesen elpártolnak a szavazók és nem biztos, hogy a DK-hoz fognak csatlakozni. Sőt! Ha egy új baloldali párt még a DK-tól is vonhat el szavazókat, ahogy a Jobbiktól is.

Szóval várjunk még az ítélettel, mert az elkövetkezendő két év alatt még sok minden történhet.

Válaszok:
péterx | 2020. január 6. 10:09

Egyedül vagy, Kapitány!

A rágcsáló esete a léket kapott hajóval.

Ennél sajnos ravaszabb és kártékonyabb a maszop-hálózat.

Gyurcsány beszippantja a liberalizálódott elvitket, Tibor meg Botkával és a "keménymaggal" újralapítja az MSZMP utópárt 3. változatát.

A szoci nem tűnik el, csak átalakul. Ki van ez jól gondolva. Akkor kezdték az átalakulást, amikor a Böszme kivált a Maszopból a ciklus alatt. Nem reszkíroznak ezek.

Válaszok:
péterx | 2020. január 6. 10:16
hátakkor | 2020. január 7. 21:30

Szanyi Botkáékkal összeszedi a mérce.hu-s, csegevárás hülyegerekeket.
Van már csapatuk, médiájuk, hálózatuk, sorospénzük.

Egy percig se képzeljük, hogy ártalmatlan.

Valójában arról van szó, hogy a baloldal-jobboldal, mint eligazodási pont már nem működik.
Klasszikus értelemben véve, a Fidesz egy baloldali-nemzeti párt, a DK/NOmentum egy
szélsőségesen internacionalista neoliberális gyülekezet, vagyis a választóvonal már nem ott
van, ahol azelőtt volt.

Szanyi elvtársnak most esett le a tantusz, hogy a régi ideológiák sírbaszáltak, és csak a
mindent átható pragmatizmus maradt. A pártok ideológiai útkeresése tulajdonképpen olyan
új divatok keresése, mint a klímahiszti, a fitnesszőrület, a szelfibajnokság és az
önmegvalósítás. Ezekbe a puha, hagyománynélküli divatokba úgy hatol be a harcos iszlám,
mint kés a vajba. Csak és kizárólag nagyon stabil, kimunkált filozófiai háttérrel és évezredes
emberi bölcsességgel lehet fölvenni ellene a harcot. Orbán ebben (is) két lépéssel a többiek
előtt jár.

Válaszok:
Berecskereki | 2020. január 6. 9:53

"Klasszikus értelemben véve, a Fidesz egy baloldali-nemzeti párt,"

Tévedés.
A Fidesz gyűjtőpárt, amelyben mindkét oldal szimpatizánsai fellelhetők.

Válaszok:
legyetek | 2020. január 6. 10:00

Igaz, vagy valótlan amit korábban Szanyi megfogalmazott a nyílt levelében?

- „Az MSZP évek, évtizedek óta egyre kevesebb politikai kérdést dönt el, következésképpen egyre több dolgunk dől el az idő sodrásában, köztük a sorsunk, szinte tőlünk függetlenül.”
- „Ma 20-30 emberből jó ha 1 (!) gondolja, hogy szükség lenne az MSZP-re.”
- „A nyilvánosság platformjain döntően a belső mutyijainkkal, külső alkudozásainkkal jelenünk meg, mások pedig leginkább korrupt bandának emlegetnek minket, ahol a vezetők a tagság vállát taposva huzakodnak az egyre kevesebb koncon.”
- „Értelmiségi szimpátia sem övez minket.”
- „Ez így csak egy degenerálódó belterjes klub.”

Nem értek egyet. A Fidesz valóban gyűjtőpárt, azonban, ha a klasszikus értelmezésben
minősítjük a politikáját, akkor közelebb áll Thürmerékhez, mint bármely más magyarországi
párthoz. Ha az érvényben lévő terminológiát akarnám használni, akkor egy nemzeti
keresztény-szociális párt. De, mint említettem, ez a meghatározásrendszer de facto rég
eltűnt, és Európa válsága pont erre vezethető vissza: Európa keresi önmagát, az emberek
fejében zűr van, a régi attributumoknak tartalmi jelentése már nincs,

Válaszok:
Berecskereki | 2020. január 6. 10:07

A válaszod alkalmatlan a vitára, mert egyik állításod sem valós.
Az pedig, hogy velem értesz egyet, nem zavar. Jogod van hozzá.

Egy szerintem valószínűsíthető prognózist jeleztem, néhány mozzanattal alátámasztva. Mint mindig, lehetségesek más forgatókönyvek is. Gyurcsány azért egy már létező struktúrát, parlamenti képviselőket vehetett alapul, ami Szanyinál hiányzik. Kérdés, ki fog Szanyival tartani, hiszen 2022 már nincs olyan messze, s nulláról indulni hősi elszántságot kíván, ilyenek pedig kevesen vannak. "Az igazi baloldali" párt mint hívó szó igen ködös.

Válaszok:
Berecskereki | 2020. január 6. 10:15
kalotaszeg | 2020. január 6. 14:47

" Gyurcsány azért egy már létező struktúrát, parlamenti képviselőket vehetett alapul, ami Szanyinál hiányzik." - írod.

Milyen létező struktúrát? Az, hogy vele ment 4-5 képviselő az MSZP-ből még nem struktúra. Ez még Szanyi esetében is megtörténhet.

Nem tudom, hogy ki fog vele tartani. Te tudod, hogy ki nem fog vele tartani?

Honnan tudod, hogy nulláról indul 2022-ben?

Honnan tudod, hogy mi a programja, amikor még meg sem jelent?

Válaszok:
péterx | 2020. január 6. 10:26

Botka a hírek szerint inkább a Momentum felé tájékozódik. A szétforgácsolt maradékból keletkezett esetleges "MSZMP3" pedig nulla politikai infrastruktúrával aligha tudna a már meglevő utódpártokkal érdemben rivalizálni, különös tekintettel 2022 közelségére. Persze, semmit sem lehet eleve kizárni, de az eddigi szakadár-pártok - pl. kisgazdáknál, KDNP-nél, Szabó Ivánék, Gémesi pártja stb- siralmas sorsát tekintve Szanyi nem sok jóra számíthat.

Válaszok:
kalotaszeg | 2020. január 6. 14:45

A 4-5 képviselő parlamenti ellátást-fizetést kapott, felszólalási lehetőségekkel, apparátussal stb Ez bizony már létező struktúra volt. Szanyi programjáról nem írtam semmit, mert az még nem ismert. Maximum egy jelszó: " "igazi baloldali párt" lesz. Mindenki úgy értheti, ahogy akarja.

Válaszok:
Berecskereki | 2020. január 6. 10:33

Szanyi mozgalma 2019. szeptember 1-én bontott zászlót. Erről jelent meg egy írás a Pesti Srácok honlapon, amelyben megjelenik egy szűkített program.
https://pestisracok.hu/nem-kiz..

44-5 képviselő, sőt ennél több sem struktúra. Struktúra a szervezet felépítése. Másként fogalmazva azt jelenti, hogy a szervezet működése az ország egészére, vagy részére terjed ki, milyen alapszervezetekkel rendelkezik és hol.

Ha nem ismered a programot, akkor hogyan akarsz róla írni, mi alapján minősíted?

Azért "igazi baloldali párt" -nál több, de a lényeg a részletekben lenne. Ezt azonban még nem ismert.

Válaszok:
péterx | 2020. január 6. 11:06

44-5 képviselő helyett 4-5 képviselő

"egyáltalán mi lenne az igazi baloldali program"

Lehetne; az alkalmazottak, a bérből és juttatásból élők politikai képviselete.

Az MSZP felbomlása elkerülhetetlen, mert a bázisuk egy olyan kádárista nyugdíjas réteg, amelynek nincs utánpótlása. 5%-ot alig elérő baloldali mozgalmakat még el tudnék képzelni, de váltópártra valót lehetetlen összegyűjteni.

A Fidesz azonban nem felejtheti el, hogy előbb-utóbb minden patkány megtalálja a labirintus kijáratát. Valamilyen határozott programmal kell előállniuk a klímavédelemben és a fiatalok számára, ha nem akarják teljesen elbukni ezeket a fontos csoportokat.

De struktúra, mert a 4-5 képviselő meglétével, már így már eleve adott egy kezdeti politikai lét-alap. Abban egyetértünk, hogy ez továbbfejlesztendő volt. Megjegyezem, például a "DK", vagy a a Mi Hazánk sokhelyütt még ma sem rendelkezik alapszervezettel, de ettől még valamilyen fokú struktúrája van. Én Szanyi ismeretlen programjával nem foglalkoztam, csak néhány körülményt mérlegeltem pártalapítási szándéka sikerének esélye szempontjából. Aztán majd meglátjuk, mi sikerül neki, és mi nem...

Az utolsó kapcsolja le a villanyt!

Ködös, de 5%ra azért szert tehet így is.

Akkor miért lépett be a kádárista MSZMP-be? A diktatúra alatt az elszakított országrészeket említeni se lehetett.

Egyedül vagy Tíbor. Egyedül!

mszp-nek vége. De van másik

Párt alapításhoz ugyanaz a 3 dolog kell, mint a kurvázáshoz, kokainhoz, háborúhoz.

Most a szesztestvérei fogjàk visszahívni Új-Lipóciában.

Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Bejelentkezés