A portál által megkérdezett szakértő szerint már az is sokat segítene az elővárosi vonatok ügyén, ha a szolnoki járműjavítóban az IC+ kocsik gyártása helyett a meglévő személykocsiállomány karbantartásával foglalkoznának, a kettő együtt ugyanis nem megy. Szintén javítana a helyzeten, ha javítanának a vonatok tisztaságán, hiszen a kocsik gyakran koszosak és szemetesek, bár a végállomásokon elméletileg takarítják őket. Az utastájékoztatás terén szintén előrelépésre volna szükség, mert sokszor a vonaton dolgozó jegyvizsgálók sem tudnak semmit a kialakult helyzetről, így az utasokat sem tudják megfelelően informálni.
A HVG-nek nyilatkozó másik szakértő a döntéshozás problémáira hívja fel a figyelmet. Bár szerinte a kormány vasútpolitikájával nincs gond, a vasúttársaságnál konzerválódtak a szocializmus viszonyai, vezetői szinteken rendszeresen hoznak rossz döntéseket. Hasonló a helyzet azokkal a dolgozókkal is, akikkel nap mint nap találkozik az ember: amióta megszűnt a vasúti szakközépiskolák egy része, nincs megfelelő utánpótlás, így gyakran a forgalomirányítók sem a megfelelő döntéseket hozzák meg.