Az Y és Z generáció legnagyobb ellenségei

2019. május 4. 18:07

Ács-Fehér Kinga
20on

A mamahotel-jelenség tehát nem az ezredfordulósok elkényelmesedése és puhánysága, hanem a gazdaság és az élet ellehetetlenülésének egyik megnyilvánulása.

„Nem arról szeretnék beszélni, hogy a pillanatok online megosztásánának múló örömével nem pótolható a mellettünk elsuhanó élet – erre már réges-rég rájött mindenki. Hanem arról, hogy a virtualitás nagyon is kétélű fegyver: sokszor magam sem tudom az internetet okosan használni, és gyakran érzem úgy, ezt már oktatni kellene az iskolában.

Mert nap mint nap ömlenek a hamis hírek, a mesterkélt képek, a végeláthatatlan információk, és ezek mind észrevétlenül torzítják (manipulálják) az ezredfordulósok mentalitását, kapcsolati felfogását, világ- és értékrendjét, önmagukról és környezetükről alkotott képüket, sőt, önismeretüket is. Amennyire megnyitja előttük a világot, és pakol eléjük tengernyi lehetőséget és megoldást, olyannyira be is zárja és az orrukra csapja az ajtót.

Mi, Y és Z generációsok hiába nőttünk fel az internet fegyverével a kezünkben, még mindig nem tudjuk helyesen és tudatosan használni. Azért ez rémisztő, nem? Ha az egyik legnagyobb ellenséged (és segítséged) valami olyan, ami nélkülözhetetlenné vált a mindennapjaidból.

(...)

Ideje észrevenni azonban, hogy Y és Z generációsnak lenni nem csupán virágos mezőkkel teli lehetőség, hanem aknamezőkkel teli kockázat is. Mert milliós diákhitellel a vállunkon nem fogunk még egy lakáshitelt is magunkra aggasztani azért, hogy szüleinktől hamarabb elköltözzünk. A csillagokig nyúló, egyre csak magasodó albérletárakat meg sem említem. A mamahotel-jelenség tehát nem az ezredfordulósok elkényelmesedése és puhánysága, hanem a gazdaság és az élet ellehetetlenülésének egy »apróbb« megnyilvánulása.„

Az eredeti, teljes írást itt olvashatja el.
A bejegyzés trackback címe: https://mandiner.hu/trackback/147873

Ajánljuk még a témában