Kitért viszont a KRÉTA-ra: a felhasználók (szülők, pedagógusok) által bevezetése óta támadások kereszttüzében álló elektronikus naplórendszert hiánypótlónak nevezte, kifejtve, hogy jelenleg ez a legátfogóbb és teljes mértékben működőképes oktatási adminisztrációs rendszer. Elismerte ugyanakkor, hogy a szoftver szeptemberi összeomlásáért övék a felelősség, állítása szerint egy sajnálatos tűzeset bénította meg a szervereket.
A szakképzést Kucsák László, a Nemzeti Szakképzési és Felnőttképzési Hivatal elnöke képviselte, aki elsősorban a digitális kompetenciák fontosságáról beszélt, kiemelve, hogy a kormány prioritásként kezeli a szakképzést, elsősorban a jövő munkahelyeire készítenék fel a diákokat.
Üdítő színfoltot jelentett az óvodapedagógia világából érkező Mudriné Resku Szilvia, aki a mindennapi óvodapedagógusi munkáról mesélt, azokról a dilemmákról, nehézségekről, arról a küzdelemről, amit nap mint nap folytatnak a pedagógusok a gyerekekért. Rámutatott, hogy a tehetséggondozásnak már az óvodában szerep jut, azonban a nem kiemelkedő képességű gyermekeknél is nagyon fontos a folyamatos visszaigazolás, megerősítés, bátorítás, hiszen óriási ereje van a Pygmalion-effektusnak. Kitért a digitális pedagógiára is, hiszen szavai szerint
az Alfa generáció digitális bennszülötteihez digitálisan kompetens pedagógusok kellenek.
Olyanok, akik fogják a kezüket, velük vannak a digitális szocializáció kezdetétől, és így segítenek kialakítani azt a tudatosságot, amivel a veszélyforrásokat elkerülhetik (adatokkal visszaélés, cyberbullying, addikció).