Szemétből készült üzemanyaggal repülne a British Airways

2017. szeptember 19. 12:59
A légitársaság 2050-ig ötven százalékkal akarja csökkenteni a krosanyag-kibocsátását.

Együttműködésre lépett egy megújuló üzemanyagokat gyártó céggel olyan hulladékfeldolgozók tervezésére és létesítésére, amelyek megújuló repülőgép-üzemanyagot állítanak elő háztartási hulladélből. A Velocys vállalattal létrejött együttműködés része a brit légitársaság azon terveinek, hogy hosszú távon fenntartható üzemanyagot biztosítson repülőgépparkja számára.

Az első ilyen hulladékfeldolgozó évente több ezer tonna szemétlerakóba vagy elégetésre szánt háztartási hulladékot - pelenkákat, műanyag élelmiszer-csomagolóanyagokat, csokolédépapírt - fog fogadni, hogy átalakítsa tisztaégésű, fenntartható üzemanyaggá. Ezzel a brit légitársaság 50 százalékkal fogja csökkenteni a károsanyag-kibocsátást 2050-ig - olvasható a BA honlapján. A kezdeményezés nemcsak a szénkibocsátás csökkentését fogja segíteni, hanem ahhoz is hozzájárul, hogy jelentősen kevesebb szemét kerüljön lerakókba.

Nagy-Britanniában évente 15 millió tonna szemetet szállítanak lerakókba, ami nemcsak a környezet károsítja, de a klímaváltozást okozó üvegházhatású gázok további felszabadulását eredményezi. A tervezett hulladékfeldolgozó annyi üzemanyagot fog gyártani, amennyi elegendő a BA London és a kaliforniai San José, valamint a louisianai New Orleans között működő Boeing 787-es Dreamliner típusú repülőgépei járatainak egész évi üzemeltetéséhez.

A megújuló repülőgép-üzemanyag több mint 60 százalékkal csökkenti az üvegházhatásúgáz-kibocsátást, ami hozzá fog járulni a szénkibocsátás globális csökkentéséhez és a nagy légikikötők térségében a levegő minőségének javulásához.

(MTI)

Összesen 6 komment

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja.
Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi.

Igaz, ezek az un. pirolitikus (oxigén nélküli) hőbontások. A gond az, hogy a könnyűolaj mellett szokásosan gázneműek, nehézolaj és kátrány/bitumen is képződik. Gazdaságosságuk mindig az aktuális nyersolajártól függ. ( A műanyagokat olajból vagy gázból állítják elő.) Ha találtak valamilyen szelektív katalizátort, ami a könnyű frakció felé viszi a folyamatot, akkor lehet benne valami.

Sok technológia létezik, a gumiőrleményre is létezik hasonló módszer, az alapeljárást még a nagy olajválság (embargó) idején fejlesztették ki, mentek is, aztán, amikor vége lett a válságnak a zömét leállították. A PVC-t mindenképp ki kell szedni mert nem használna a motoroknak.....

Persze, de igazából csak néhány un. General Purpose műanyag van ( PE, PP, PET, PVC, PS), ezekből gyártanak egyenként is, évi többmillió tonnát, a többiből kevesebbet....Egyébként a halogéntartalmúak sűrűsége nagyobb, elég jól elkülöníthetők, de más módszerek is vannak. ( Igazából az újrafeldolgozás a legjobb, ezért vannak jelölve -kis háromszög+szám+betük pl. PET- a palackok és általában a műanyag csomagolóanyagok.)

Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Bejelentkezés