Nem épül Horvátországig az M6-os

2014. november 28. 17:07
Visszavonta a kormány azt a kormányhatározatot, amely alapján az M6-os és az M60-as a horvát határig ért volna. A döntés hirtelen jött, mert szeptemberben Lázár János még nagyszabású sztrádaprogramról beszélt a régióban is.

Nem épül meg az M60-as Pécs és a horvát határ, illetve az M6-os Bóly és Ivándárda közötti szakasza, mivel a kormány visszavonta az erről szóló tavalyi rendeletet, írja a Bama.hu. Előbbi szakaszon így elmarad egy új Dráva-híd építése, míg utóbbin csak kétszer egysávos autóút épül.

A döntés váratlanul érkezett, mivel szeptemberben Lázár János még egy olyan sztrádaprogram indításáról beszélt, mely Baranya megyét is érintené, Fónagy János, a fejlesztési tárca államtitkára pedig októberben nyilatkozott arról, hogy 2018-ig megépülnek ezek a konkrét szakaszok, mivel kormányrendelet kötelezi erre a kormányt. Tasó László még november 15-én is említette az M6-ost, mint a következő uniós ciklusban határig épülő autópályát.

Egy 2013-as BAMA-cikk tanúsága szerint Orbán egy kormányülésen pont az M6-os meghosszabbítása és a Dráva-híd kapcsán kérdezte kormánya tagjait arról, hogy „Mi tart ennyi ideig? Az állam mi vagyunk, mi adjuk az engedélyeket, nem? Brüsszelbe kell ezért is utaznunk, hogy engedélyt adjunk saját magunknak?” Németh Lászlóné fejlesztési miniszternek külön még azt is felrótta, hogy: „Zsuzsanna, ha minden engedély megvan, és az állam összeszedi az erejét, mennyi ideig tart megépíteni egy 10 kilométeres utat, konkrétumot mondjon, legyen szíves.” Németh Lászlóné akkor azt ígérte, 2014-re kész lesz a pécsi elkerülő, 2018-ra pedig az autópálya a határig.

Összesen 33 komment

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja.
Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi.

Aztán az ellen folyik-e már az eljárás aki ilyen dombba alagutat fúratott, igen nagyon sok pénzért??
Ráadásul ezzel még a közlekedés is lelassult, mert az alagútban nem lehet 130-al hajtani.

Azért a nyitókép sem gyenge. Alagutak a szántóföldek alatt, Kínában páran már az életükkel fizettek volna érte.

Úgy tudom még mindig nem zárta le az eu pont az M6-os Autopálya épitése körüli vizsgálatokat ill a beigért közel 100 milliárd büntit amit vissza kell fizetni, vagyis nem fizetik ki.

Gondolom, hogy ennek az elhuzódása az oka annak, hogy addig ezt a projektet felfüggesztik, mert bizonytalan a határidő ami nagyban függ az eu döntésétől az M6 ügyében is.

Gondolom ha változik a helyzet ahogy kivették úgy vissza is tudják tenni egy másik költségvetési szakaszba.

Azok az alagutak!:DDD

Ha nincs forgalom, minek a pálya?
Az M6 üres az M1-M5-M7-M3-hoz képest.
Ha Pécsre megyek, Szekszárdnál a régi 6-ost választom, a mecseknádasdi kanyarokat, a Keleti-Mecseket nem szabad kihagyni, és időben ugyanaz, mint az M6-M60.
Alagutat a Mecsekben kellett volna építeni szép völgyhidakkal, nem ilyen nagy kerülőt építeni Pécshez anno.

Válaszok:
lavor | 2014. november 28. 19:49

Az M6 egy szellempálya.

Válaszok:
lynx | 2014. november 28. 20:03

Ja, kirakhatnák a NO LIMIT táblákat, mert 130-nál bealszok.

Na igen, de az az alapvető probléma, hogy alagutat kisebb-nagyobb hegyekbe szokás fúrni. A képen viszont látszik, hogy valakik a terv elkészülte után ellopták a hegyet...

Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Bejelentkezés