A választási irodáknak három napjuk van arra, hogy az önkormányzati és nemzetiségi választáson indulni szándékozó jelöltek által összegyűjtött ajánlásokat ellenőrizzék. A választási iroda az ellenőrzés során megvizsgálja, hogy az ajánlóív el van-e látva a választási iroda pecsétjével, sorszámozva van-e, rá van-e vezetve az ajánlást gyűjtő személy neve és aláírása. Az ajánlóívre felvezetett adatok alapján a választási iroda azonosítja az ajánló választópolgárt és vizsgálja, hogy van-e választójoga, valamint az ajánlóíven feltüntetett adatai (a neve, személyi azonosítója, lakcíme, anyja neve) a központi névjegyzékben szereplő adataival megegyeznek-e.
Az iroda állapítja meg azt is, hogy az érvényes ajánlások száma eléri-e a meghatározottat. Az ajánlások ellenőrzésének eredményéről a választási iroda tájékoztatja a mellette működő bizottságot, amely – legkésőbb a bejelentést követő negyedik napon – dönt a jelölt nyilvántartásba vételéről, vagy elutasításáról.