Befejeződött a négyes metró próbaüzeme

2014. március 25. 18:25
Biztonságkritikus hiba nélkül fejeződött be a négyes metró próbaüzeme, így már a használatba vételi engedélyezési folyamatban van a metróépítés. A használatbavételi engedélyeket várhatóan a héten kiadja a Nemzeti Közlekedési Hatóság.

Már folyamatban vannak a budapesti 4-es metrónál az utasforgalom megindításával összefüggő használatba vételi eljárások, az érdemi döntések meghozatala ezen a héten várható – közölte a Nemzeti Közlekedési Hatóság (NKH) kedden. A hatóság tájékoztatása szerint a két hónapos utasok nélküli próbaüzem befejeződött, biztonságkritikus hiba nem merült fel.

Az NKH-nál a vasúti pálya, a biztosító berendezés és automatikus vonatvezérlés, egyes jármű engedélyezési eljárások és a biztonságirányítási rendszer vasúti engedélyezési eljárásai vannak döntéshozatali szakban. Ezen eljárások során a hatóság értékeli a benyújtott több ezer oldalnyi műszaki dokumentációban foglaltakat, az elvégzett tesztek és a két hónapos hatóság által felügyelt próbaüzem tapasztalatait, a kivitelezők, a mérnökszervezet, a vasút üzemeltető, valamint a független tanúsító és a bevont szakértők nyilatkozatait, amelyek alapján a műszaki és közlekedésbiztonsági szempontok maradéktalan érvényre juttatásával hozza meg az érdemi döntéseket várhatóan e hét folyamán. 

A budapesti 4-es metró vasúti használatba vételi engedélyezési folyamatát a jogszabályok előírásai alapján több, egymásra épülő hatósági eljárás képezi. Ennek megfelelően az elmúlt időszakban kiadták a metróvonal mind a tíz állomásának a használatbavételi engedélyét, valamint a szükséges nyilatkozatokat megadták a beruházással érintett felszíni létesítmények forgalomba helyezési, használatbavételi eljárásaihoz is. Az NKH közleményében leírta: vasúti hatósági engedélyezési szempontból 2014. március 22-vel befejeződött a létesítési engedélyben előírt alkalmasságot igazoló két hónapos, a hatóság által felügyelt utasok nélküli próbaüzem, amely alatt a járműflotta összesen több, mint 210 ezer kilométert és mintegy 30 ezer menetrendszerinti járatot teljesített. A próbaüzem során biztonságkritikus hiba nem merült fel. Az eredeti tervek szerint a budapesti 4-es metró automata üzemmódban az utasforgalom kezdeti szakaszában ideiglenes engedéllyel járműfelügyelő közreműködésével, majd ezt követően végleges engedéllyel járműfelügyelő alkalmazása nélkül fogja szállítani az utasokat.

Összesen 15 komment

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja.
Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi.

Hány választást nyert meg azzal ez a semmihez nem értő, semmiért felelősséget nem vállaló "bátor" ellenzéki(?), hogy épül a 4-es metró!?

"a jelenlegi kormány jószerivel csak azokat a beruházásokat tudja átadni, amelyeket még 2010 előtt döntött el az akkori szocialista kormány."
/Mesterházy/

Azt hiszem ez a legnagyobb pofátlanság!
Mindig azt kérdezem: tessék mondani a befejezéshez szükséges pénzt is ott tetszettek hagyni???
Természetesen, ha nem fejezte volna be ez a kormány, akkor naponta kárálnának, hogy a fidesz nem akarja megépíteni a 4-es metrót!
Istenem mennyire unom ezeket!!!

Négyes metró, Kossuth tér, Várkert Bazár.
Ez a szemét Orbán meg Tarlós még a végén beírja magát a történelemkönyvekbe. A Nemzeti Színház mellé.Hiába, vannak akik elqrnak, vannak akik építenek. Gyenge elméjű ki ezt nem látja.

Ismerek pár embert aki a metróépitésen és más választásokig átadandó építkezésen dolgozik
Sztahanov egy lusta disznó volt hozzájuk képest még szombat- asárnap is 12-14 órákat dolgoznak
Mindezt Orbán Vezér nagyobb dicsőségére

Válaszok:
kalotaszeg | 2014. március 25. 22:41

Tudjuk, hogy számotokra a tempós munka nem dicsőség. Max. kizsákmányolás.

Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Bejelentkezés