Nem elhanyagolható a hagyományos média és az utca szerepe sem, de a hírciklusok rövidülése miatt a „mi történik éppen?” és a „ha ez történt, hogy is értsem?” kérdésekre az elsődleges és további hírfogyasztást mélyen meghatározó választ a social médiában kapják az emberek. „Ezért először itt kell saját és erős közösségeket építenünk, ezeken belül a »saját híreinket« – tehát nem a balos fake news-t – cirkuláltatni, elmesélni a »mi történetünket«, majd kilépve a zárt csoportokból a magunk oldalára állítani az algoritmust – tájékoztat a főigazgató.
Ahogy a hétköznapi életben, úgy ez itt is sikerrel kecsegtet szerinte, mert az ő narratívájuk rokon a valósággal, miközben Magyar Péterék a valóságot akarják az ideológiájukhoz igazítani.
Róla amúgy is nehéz eldönteni, hogy a politikust játssza-e vagy csak az eszét – véli.
Arra a kérdésre, hogy milyen terveik vannak a következő időszakra Szánthó azt válaszolta, ahogy közeledik a politikai kampányidőszak, úgy fognak felgyorsulni az események: csak szeptemberben jön Kötcse, a DPK-nagygyűlés vagy az országgyűlési évadnyitó, és ezekkel az eseményekkel párhuzamosan, sőt, valós időben a digitális realitásnak is mozdulnia kell.