
Krúbi a most, a jelenidő, annak minden szánalmasságával, ürességével, földszintességével együtt.
„Mert most »reppeljük« ám itthon a politikát, méghozzá úgy, hogy hirtelen nagyon komolyan van véve a Dopeman, legalább annyira, amennyire 50 cent, Ice Cube meg a Snoop Dogg, akik, mint láttuk, anyut, aput (seggbe) meg a 13 éves fiút is.
Nincs viszont ennyire komolyan véve például a Krúbi nevű fehérjehalmaz, pedig itt az idő, hogy vegyük komolyan, hiszen ő a most, a jelenidő, annak minden szánalmasságával, ürességével, földszintességével együtt.
És akkor most elemzés tárgyává teszünk egy Krúbi szerzeményt, vastag gumikesztyűben, orrunk alá illatos keszkenőt szorítva.
Kezdjük azzal, mit olvashatunk a »mű« ajánlójában, mintegy magyarázatképpen. Ezt:
»Egy provokatív, nyers és groteszk humorral átitatott rap szám, amely tele van szókimondó, ironikus és sokszor polgárpukkasztó sorokkal. Krúbi a tőle megszokott módon játszik a szavakkal, és gátlástalanul figurázza ki a társadalmi helyzeteket, a politikai elitet és a bulikultúrát, miközben önmaga karakterét is egy karikaturisztikus figurává alakítja. A szövegben az abszurd és túltolt képek keverednek a társadalomkritikával és a szatírával. A politikai utalások, a celebek említése és a trash kultúrára való reflektálás mind egyfajta groteszk görbe tükröt állítanak a magyar valóság elé. A humor gyakran durva, és a határokat feszegeti, de talán ez adja meg a dal provokatív erejét és egyedi hangzását. Kendőzetlen, szabadszájú, botrányos, de rendkívül kreatív és lendületes rap szám, amely tele van csípős gúnnyal, kulturális utalásokkal és szókimondó sorokkal. Azoknak szól, akik szeretik a radikális humort és a nyers, őszinte, tabukat nem ismerő szövegeket.«
Na, ez aztán a felszopás, fluffer number 1, és akkor lássuk a »költeményt«:”
Nyitókép: Facebook/Nagy Márton