Budapest szégyene: beszakadt a főváros kezelésében lévő Gubacsi híd

Úgy tűnik, Karácsony Gergelyék pride-ot szervezni tudtak, de balesetveszélyes hidat javítani nem.

Lázár János a Lázárinfó Extrában hangsúlyozta, hogy minden HÉV-vonalat fel fognak újítani, és azt is elárulta, hogy melyikkel kezdik.
Mint arról a Mandiner is beszámolt, Lázár János építési és közlekedési miniszter nemrég meghirdette a Lázárinfó Extrát, ahol a tőle megszokott módon és stílusban válaszol a hozzá befutó kérdésekre.
Kedden egy kérdező arra volt kíváncsi, hogy a Buda, Csepel és Dél-Pest közötti híd mikor készülhet el. Erre a tárcavezető azt felelte, hogy „mi vagyunk az a kormány, amelyik minden választási ciklusban épít a Dunán legalább egy hidat, és a Tiszán legalább egy hidat”. Emlékeztetett, hogy az előző ciklusban építettek egyet Kalocsánál, most pedig Mohácsnál építenek egy hidat.
Lázár azzal folytatta, hogy nagyon sokat dolgozik a gubacsi hídnak a felújításán. „Szerintem Budapesten gyalogos hídra, gyalogos kerékpáros hídra és még egy újabb hídra van szükség, és az összes létező hídnak a felújítására” – hangzott el.
A miniszter arról is beszélt, hogy a dél-pesti, illetve a Csepelt érintő hídstruktúrát is mindenféleképpen fel kell újítani, ehhez pedig hozzácsatolta a HÉV-ek kérdését is, miszerint a 60 éves szerelvényeket kivonják a forgalomból vagy sem.
„A HÉV általában 60 éves, tehát Magyarországon van 100 darab HÉV-szerelvény, az összes HÉV-szerelvény elérte a 60 éves életkort, bármelyik budapesti vonalon közlekedik, a budapesti tömegközlekedés és elővárosi közlekedés szempontjából a kérdésnek nagyon nagy jelentősége van” – ismertette.
Lázár János azt is elárulta,
hogy minden HÉV-vonalat fel fognak újítani, de nem a csepeli vonallal kezdik, hanem a szentendreivel.
A szentendrei vonalon felújítják a teljes pályát, a pálya melletti vasútállomásokat és az összes szerelvényt is, valamint 54 új HÉV-szerelvény beszerzése is elindul még ebben az évben. Hozzátette, hogy az összes tervezési megbízást kiadta, és a HÉV-járműveket le fogják cserélni új szerelvényekre – sorolta a tárcavezető.
A vonatkozó bejegyzést alább tekintheti meg:
Fotó: Képernyőfotó
Kapcsolódó vélemény
Index
A Lázárinfók ma már a fideszes kormánykommunikáció fontos elemévé váltak – ez egyelőre siker Lázár János számára.
Ezt is ajánljuk a témában
Úgy tűnik, Karácsony Gergelyék pride-ot szervezni tudtak, de balesetveszélyes hidat javítani nem.