A Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér üzemeltetője ugyancsak kérdésre válaszolva közölte, hogy a légitársaságok együttműködése esetén a kialakult helyzet miatt járatkésés- vagy törlés nem várható.
Ekkor lehet szükség technikai leszállásra
Az AIRportál cikkében ismertette, hogy a repülőtérre a MOL százhalombattai finomítójából csővezetéken érkezik a repülőgép-üzemanyag (Jet A-1, köznapi nevén kerozin), de alternatívaként vasúti szállításra is lehetőség van. Ferihegyen jelenleg két üzemanyag-kiszolgáló cég működik, egyik a Budapest Airport leányvállalata, a Repülőtéri Üzemanyag Kiszolgáló Kft., a másik pedig az AirBP.
Felidézték, hogy a MOL korábban arról tájékoztatta az MTI-t, hogy csőszakasz-cserét hajt végre június elején a Dunai Finomítóból a Liszt Ferenc repülőtérre vezető, 40 kilométer hosszú, óránként 110 köbméter kapacitású kerozinvezeték Gyál és Vecsés közötti szakaszán, de akkor azt írták, hogy a munkálatok ideje alatt repülőgépek üzemanyag-ellátása folyamatosan biztosított lesz. Azt nem tudni, hogy a mostani ellátási problémák összefüggésben állnak-e ezzel.
Az üzemanyag-ellátás problémája a budapesti bázisról üzemelő légitársaságok mellett a hosszútávú utas- és áruszállító járatok üzemeltetőit érintheti leginkább. Amennyiben a járatok nem tudnak elegendő üzemanyagot tankolni, közbenső technikai leszállás válhat szükségessé – írta a lap.