A menetrendszerűségi statisztikákat és pláne a késési biztosítást azonban mindez egyáltalán nem befolyásolja: akinek a járata 20 percet vagy annál többet késett, annak visszajár a jegyár fele, méghozzá 48 órán belül, mindegy, hogy az eredeti vonattal, pótlóbusszal vagy épp átszámozott járattal ért-e célba – fejtette ki Hegyi Zsolt.
A vezérigazgató elmondta: a késési biztosítás június 1-jei bevezetése óta mintegy 45 ezer jegy árának a felét, 10 ezernek pedig a 100 százalékát térítették vissza, ez utóbbi a már említett szombati napra vonatkozik.
Összesen 36 millió forint feletti összeget fizették ki késési biztosításként, ennek kicsivel kevesebb mint a fele a pünkösdi hosszú hétvégén jött össze.
Erre az évre ugyanakkor nagyjából kétmilliárd forintnyi költséggel számoltak ezen a jogcímen, de nem az a céljuk, hogy a pénzvisszatérítéssel elfogadhatóbbá tegyék a késéseket, hanem az, hogy csökkentsék azokat. „Ez a pénzügyi felelősségvállalás az utas felé gesztus, a számunkra pedig ösztönzés, hogy a rendelkezésre álló erőforrásokat még hatékonyabban használjuk fel” – mondta Hegyi Zsolt.
A vezérigazgató beszélt a tíz pontos vállalásokról is, amelynek kapcsán elmondta, hogy ezeken túl komplex intézkedéscsomaggal készültek a nyárra, de a két csomag között természetesen vannak átfedések. Ilyen a légkondicionált járművekre vonatkozó tétel. Bár nem minden járat klimatizált, szervezéssel igenis megoldható, hogy aki akar, az légkondicionált járművel utazzon.