Fontos bejelentést tett a MÁV vezérigazgatója

2025. június 07. 23:03

A vezérigazgató korábban bejelentette, hogy a balatoni vasútvonalat érintő sorompóhiba következtében kialakuló késések miatt azonnali vizsgálatot rendelt el.

2025. június 07. 23:03
null

Ha működik a sorompó, ha nem: vasárnap 

a MÁV-csoport összes szabad klímás buszával a kelenföldi pályaudvaron fogunk indulásra készen állni, hogy bármilyen haváriahelyzetben ki tudjuk szolgálni utasainkat 

közölte Hegyi Zsolt, a MÁV-csoport vezérigazgatója szombat este a Facebook-oldalán.

A vezérigazgató korábban bejelentette, hogy a balatoni vasútvonalat érintő sorompóhiba következtében kialakuló késések miatt azonnali vizsgálatot rendelt el.

Ezt is ajánljuk a témában

A vasúttársaság vezetője szombaton a Facebook-oldalán közzétett bejegyzésében úgy fogalmazott: nem elfogadható, hogy egy tíz éve „pincétől a padlásig” felújított vasúti pályán – a balatoni vasútvonalon, ezúttal Érd és Tárnok között – újra sorompóhiba miatt „szívjanak családok ezrei” a pünkösdi hosszú hétvégén.

Különös, hogy tavaly nyárhoz hasonlóan a fővárosi csődkormányzásban részes Vitézy Dávid gyakorlatilag óránként posztolgat a MÁV kapcsán, tandemben Magyar Péterrel. Még kettejük tartalmai is szinte megegyeznek, az egyik Lázár-kuponnak, a másik Lázár-csekknek gúnyolja a Lázár által bevezetett jegyár-visszatérítést. Vitézy egyébként azután szakért ilyen nagy hévvel a MÁV-ról, hogy kiderült, Karácsonnyal és a fővárosi tiszás képviselőkkel együtt ő is hozzájárult szavazatával a budapesti csődköltségvetés elfogadásához, és sikerült 50 milliárdos lyukkal sikerült megszavaznia a főváros költségvetését, amiről már a Kúria is kimondta, hogy törvénytelen.

Az egyik szombaton sokat emlegetett, torlódással érintett székesfehérvári vasútvonal egyébként Vitézy közlekedési államtitkársága alatt is lehalt 2022-ben, de akkor az állami pozícióiból éppen milliókat kereső Magyar Péter és a közlekedési államtitkárként dolgozó Vitézy még nem posztolgatott óránként a MÁV késéseiről. Vitézy államtitkársága alatt egyébként az állam nem küldött 300 klímás vonatpótló buszt segítségképp az elesett vasútvonalhoz és nem kaptak az utasok állandó jelleggel jegyár-visszatérítést sem a késésekért, legfeljebb kivételes esetekben.

Nyitókép: MTI/Máthé Zoltán

Összesen 8 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
kuvasz
2025. június 08. 14:37
Elromlott a sorompó.. Ez még istenes dolog egy olyan országban ahol sorompókat és szemaforokat egészben ellopnak a "vasazók".
Válasz erre
2
0
nemecsek-3
2025. június 08. 14:01
Azt hittem az a fontos bejelentés, hogy alkalmatlansága miatt azonnali hatállyal lemond. Egy igazgató ne mutogasson. Legalább 10 éve pofázom, hogy az egész ország vasúti átjáró biztosítása múlt századi elavult rendszer és kivitel ami ráadásul karban sincs tartva, baleset esetén meg mindent ráznak le magukról. Ez a fsz azt hiszi, hogy felújítás varázsige az, hogy fenntartás arról fogalma nincs. Már rég seggbe kellett volna rúgni, de Janinál úgy látszik még mindig nem érint ingerküszöböt
Válasz erre
2
0
Halder_1899
2025. június 08. 08:41 Szerkesztve
MÁV 60 éve épül le. Mivel rendkívül pénzigényes, így mindig innen vettek el pénzt. Elavult a jármű- és eszközpark, a sínek állapota kritikus, pályaudvarok néha borzalmasok, 40-50-60 éves mozdonyok nem működnek, nem bírják a forróságot. A szakemberek elhagyták a pályát a fizetések és a körülmények miatt ami sok évtizede áll fenn. Így csak tologatni lehet a problémákat ide és oda, megoldás nem lesz. Sok, irgalmatlan sok pénz kéne ide, de az pont most nincs. Ha lehet hibát felhozni az Orbán kormányoknak, akkor az az, hogy ide kellett volna még több pénz a 2013-2020 közti időszakban, mikor bőven volt szinte mindenre. Most a covid két éve után és háború és szankciók okozta helyzetben a költségvetés érthetően nem tud erre komoly összeget adni. Így tényleges megoldás nem lesz, csak átmeneti. Kéne sok (nem kell új, 15-25 éves) mozdony, néhány pálya teljes vagy részleges felújítása és több bér. Busz nem megoldás a legtöbb helyen. 2X annyi idő így néha.
Válasz erre
5
1
vip era
2025. június 08. 07:46
A vasút legnagyobb problémája,eltűntek a hozzáértő szakemberek,és gyakorlati tudás nélküliek vannak döntési pozicióban. Ez csak ide vezethet ami most van.
Válasz erre
3
1
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!