A gyantaszerű cannabis-származék flakonokba rejtése egy újabb példa arra, hogyan próbálják meg elkerülni a hagyományos ellenőrzési módszereket.
Az intézet rávilágított, hogy
a kereskedelemnek csupán egyik útja a légicsempészés.
Emellett jelentős szerepe van a tengeri útvonalaknak és a schengeni szabályokat kihasználó közúti szállításnak azokban az országokban, ahol vannak kikötők, mint például egyes holland vagy belga nagyvárosok. A belgiumi Antwerpenben a 2023-as adatok szerint mintegy 116 tonna kokaint foglaltak le. Ez az egyik legnagyobb mennyiség Európában, és a világ egyik fő belépési pontja Latin-Amerikából érkező szernek. A hollandiai Rotterdamban szintén két évvel ezelőtt nagyjából 59 tonna kokaint foglaltak le a hatóságok a kikötőben. Bár ez kevesebb, mint Antwerpenben, még mindig kulcsfontosságú kapu az Európai Unió (EU) piacára irányuló kábítószer-csempészetben.
Ezekből a lefoglalási adatokból csak következtetni lehet, hogy mennyi a valós beáramló kábítószer mennyisége, hiszen a lefoglalások aránya csupán 15 százaléka a valós illegális kábítószer-forgalomnak.